Nya hästprylar

Idag gjorde jag lite av ett kap efter tips om att Lantmännen / Granngården har REA, så jag kom hem med ett par helskodda ridbyxor i färgen "mullvad" för 99:-, ett beige hästtäcke i fleece till Corall för 69:- och ett körspö för över hundralappen. Den sista lilla prylen var alltså inte på REA, nej, men däremot så behövs det när jag longerar. Longerspön är för jobbiga att vifta med, dessutom, enligt min åsikt, så där sparade jag in några tior.

Tekno kom dessutom för vagnen idag och verkade tycka att det var kul även om vi bara tränade på att lunka. Lättare sagt än gjort med en häst som verkligen VILL trava på fortare, men det gick faktiskt strålande till slut. Och han verkar gilla när jag sjunger, knäppisen. Har nämligen skaffat små hörlurar till min gamla och slitna mp3-spelare, så jag kan ha dem ipluggade under körningen och när jag skrålade på så gick han riktigt lugnt och stillsamt.

De där hästarna alltså, dem kommer ta död på mig. XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0