Cool

Ibland krävs det inte mycket. Faktiskt inte mycket alls.
Kanske borde jag skriva lite om filmen "Watchmen" som jag nyss sett, men jag är faktiskt en genomusel filmkritiker eftersom jag lätt blir offer för "rörliga-bilder-syndromet". Något som innebära att jag blir låst bara det är rörliga bilder, och än mer så när jag ser den på bio. Men okej, istället för att bara skita i att skriva en usel ressention ska jag göra en liten här:

Till att börja med är filmen lite trög. Jag gillar inte riktigt att man allt som oftast ska behöva ha tillbakablickar i Amerikanska filmer, men låt gå. Den här gången, till skillnad från filmatiseringen Stephen Kings "Det", så var det verkligen av vikt i den här filmen, men likväl (Exemplet beror på att jag nyligen såg just "Det" och därför har lätt att häleda till just den gamla filmen). När väl själva storyn började släppa, ja då var den klart sevärd. Vissa stycken fick mig både att flian dumt, morra, blir förskräckt och bli förvånad, vilket är rätt bra med tanke på att den annars följer det vanliga superhgjältetemat. Och nej, jag har inte läst serien / serierna.
Totalt får den alltså två och en halv (eller tre, even?) vildkattstassar av mig, utav fem möjliga.


Men nog om det, för det var egentligen inte för filmen jag satte mig att börja skriva. Nej, rubriken gäller känslan av att vara awesome. Något som inte är helt lätt alltid, för ibland vill man bara kräka på sig själv, eller livet. Med rätt musik i hörlurarna till lita fancy kläder så har jag dock insett att livets små gyllene ögonblick är lättare att finna. Inte för att det är mycket att berätta om, men man KÄNNER sig grym. I mitt fall behövs det bara lite spretlugg, lätt sminkning, fingertoppslösa vantar och svart lång rock. Vår innebär (trots att det, i srkivande stund, är en fyra minus ute) att det är hög tid att använda den långa svarta läderrocken. Vad annat kan dessutom passa bättre till en film om superhjältar (?) än lång fladdrande rock och slips. Allt jag saknar..är en häftig hatt! Något att skriva in till nästa inköpslista.


(Notera dödskalleslipsen. I adore! Inte minst för att den kostade mig 20 spänn. XD )

Kommentarer
Postat av: w176

Rocken och luggen är cool

2009-03-21 @ 13:58:07
Postat av: A

Detdär är så snat. Jag brukar, för det mesta, känna så när jag gjort nåt bra, men att bara se bra ut i sina kläder är aldrig fel, och med rätt musik så räcker det långt!

2009-03-22 @ 09:49:14
Postat av: Jenny



är sen och kommenterar galna saker på tidigare inlägg utan att läsa de nysaste



förlorar



Nästan tre tassar av fem möjliga låter som bra nog för att jag ska slösa en kväll på den vid GC ungefär :3



Och jo. Det är snart april. Klart det är dags för långa fladdrande rockar ;)

2009-03-24 @ 12:02:03
URL: http://xhakhal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0