Mer snö

Snöstorm igen, eller något snarlikt i alla fall. Sju sekundmeter och en fortsatt jävla massa snö gör att det får falla in till benämningen snöstorm för min del. Åkte dock till stallet och såg till att hästarna fick vatten. Något säger mig dock att de får det mesta i vätskeväg av snön, för någon brådska till vattenhinken var det då rakt inte.
Träffade även på Jojsans nya medryttare, som verkar vara en trevlig tjej. I morgon ska jag sätta henne och hennes kamrat i arbete. De har sportlov och jag är ju ändå i stallet vid middagstid, så de ska få leka runt lite med Corall tänkte jag. Bara nyttigt för henne, och för ungarna förstås. För jodå, det är en ung tjej som har Jojsan på prov. Tretton år, men verkar himla duktig och har framför allt så har hon intresset för det hela.

Första delen i B-tränarlicensen är gjord nu också. Var bara introduktion, men det ser himla bra ut. Bland annat ska vi ha föreläsning av en veterinär och få vara med en B-tränare under en hel tävlingsdag och sådant under sex möten. Lite smått, rätt mycket gott och de tusen kronorna det kostar kommer det vara värt. Och inte behöver vi heller betala förrän vi är klara, och då har jag jobb. Underbart! Älskar när saker och ting löser sig av sig självt.

Har fått varningar från att mina A-kassedagar är slut också, men eftersom jag inte stämplat där försökte jag få svar på om det påverkade det faktumet att jag ju får pengar från försäkringskassan. Enligt papperna borde det inte påverkas, de bara är slut så att säga, men när jag försökte få tag på handläggare... Tre från arbetsförmedlingen är på semester, den fjärde jobbar inte kvar, och på A-kassan så svarade aldrig den jag kopplades vidare till. Hur stört är inte det? Fem pers som inte är tillgängliga, tre av dem tillbaka mellan 9:e och 10:e mars. Lyckat. Tur jag inte är oroligare för här får man väl inga svar innan de nyss nämnda datumen.

Nu ska jag dock spela lite rollspel över nätet, så att i alla fall något skänns som det ska, medan jag väntar på att mina kalla tår ska tina upp. XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0