Lajvplanering

Nu verkar det som om Corall får sig en ny medryttare så nu är jag inte längre den enda som håller igång henne. Något som innebär att hon, rent generellt, bara kommer att vila på fredagar och söndagar och dessutom drar ner hovslagarpriset till hälften. Känns riktigt bra, för hon behöver hållas igång, tanten. Ska vi bara puffa upp henne med lite mer protein också så vi kan få upp lite muskler i bakpartiet så vi eventuellt kan få rätt på galoppen.

Snortidigt på fredag morgon åker jag iväg söderut en sväng. Ska hälsa på Sara och Partik och tar Porthos med mig så att Sandra får lägenheten för sig själv i ett par dagar. Det ska bli roligt, för nu har jag inte farit någonstans sedan jag var på Sveroks Riksmöte, vilket ju faktiskt var ett tag sedan. Jag brukar annars vara duktig med att fara iväg men ekonomin är knappast den största i nuläget, vilket gör att man drar in på sådana nöjen. Å andra sidan var det ju därför jag tog upp ridningen igen. ;)

Medeltidsvecken är dock fortfarande i bakhuvudet, ämnad att faktiskt bli av, men jag får se. Risken finns att jag inte tar och försöker få ledigt den veckan, för är det så sällan man jobbar kan man behöva jobba hela sommarperioden. Däremot är det tänkt att det ska lajvas i sommar. Tre tillfällen, varav ett vampyrlajv, bara Sel följer med. XD Varmpyrlajv verkar lite läskigt. (Mest för att det är så okänt förstås. I övrigt kan det väl inte vara värre än något annat?) Annars blir det Nidum och Eterna. Har inte bestämt mig för om Noomina eller Adana ska med på Eterna, men det lutar åt den förra. Kan ju vara roligt att ha med samma roll vid två tillfällen på samma kampanj, annars skiftar jag ju alltid.

Däremot kanske Adana gör sig bra på Nidum?

Och nu har jag köpt mig en klänning och en peruk till Maskeradfesten den 4:e april. *flin* Nu ska jag bara träna upp stallgänget i riverdance, sedan blir det party, party!

Kommentarer
Postat av: John (shaol på Eterna och SL på SSK)

Woohoo! Mer Eterna och Nidum åt folket! Då ses vi där ;)

/

Medwyn av Warrics ätt och Baron Asamades Del Thar

2009-03-28 @ 17:22:51
URL: http://vildhjarta84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0