Tiden flyger!

Tiden går så jävla fort. Bilen fick jag klar rätt fort, och besiktade den nu i torsdags. Fick förvisso anmärkningar på en positionslampa och en skyltlampa, men det är sådant jag kan ordna upp själv och därmed slipper jag återbesiktning. Rattlås på bilen är dock ett måste numera, så det inhandlade jag direkt efter besöket på bilprovningen.

I veckan var jag också inne och talade med en hästägare i ett riktigt tjusigt stall just bredvid golfklubben. En ägare till en Friserhäst som kände min tidigare hästägare. Något som naturligtvis skapade en oro hos den andra över varför jag egentligen slutade om jag sedan söker hästar igen. Nå, lätt att vara efterklok, är det inte? Att köra Tekno så här i efterhand var roligt nog för att jag skulle börja ångra mig för att ha slutat, men man går ju inte tillbaka och bufflar sig fram där nya ryttare redan tillsatts. Och det är alltid kul med nya platser.

Däremot är jag redo för lajv nu. Pratade länge med Amanda igår och blev peppad till tusen! Jag måste dock se över mian prylar en sväng. Skulle behöva ett par ordentliga linnebyxor och kanske någon slapp gammal tunika. Rustning ville Elin visst gärna låna ut, så jag får väl ta en titt på den och den 4:e juli tänkte jag nog fara iväg till Skellefteå Lajvimperium för att lära mig närkamp. Något som kan behövas med tanke på att jag ämnar ha en fysisk roll till Sägner från Eterna. Något som naturligtvis kommer bli sjukt roligt även om jag fasar lite för Amandas riddarroll och en annan riddare vid namn Itan. Tar med en klänning som reserv ifall saker går riktigt illa.

Till Nidum blir det dock en helt annan roll som gäller. Får snart blicka på det också, för hon kan vara knepigare att intrigera med. Eller lättare, på sätt och vis. Det är så helt olika roller bara. Och Sara håller ju på att göra ett mönster som jag ska prova till en ylleklänning åt Noomina. Får se när den hamnar i brevlådan så man kan få testa den. *hoppar och studsar*

Och till midsommar verkar det bli midnattstrav! Yey! Mitt första midsommarfirande på flera år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0