Flitig

Jag är så sjukt duktig för närvarande (och kärlekskrank, men det är en helt annan historia!) som shoppat direkt efter jobb i dagarna två! Full rulle med andra ord, även om jag också känner att jag borde städa av lägenheten en smula. Men helgen är på ingående och jag ska bara jobba, så jag hinner nog under kommande dagar.

Vad jag däremot gjort är att jag vänt upp och ner på halva Luleå i sök efter de "perfekta" krukorna till balkongen. I trä. Till slut fann jag vad jag sökte, av duglig kvalité som är stabila från start, och således kom jag hem med en massa pryttlar. Inte bara till balkongen dock, utan jag kom också hem med ett bälte till mina arbetsbyxor, en liten anteckningsbok till eventuellt onda planer som kan drabba mig om dagarna, en hårborste och en "nummerplåt" med mitt namn på. Eh.. den sista var ett impulsköp. Duh. Allt detta nämnda från farliga och billiga Dollarstore.

Och idag hämtade jag jordgubbsplantor hos en arbetskamrat som jag planterat ner i två av tre krukor efter att jag åt ute på balkongen med tänt doftljus i lykta så det svagt luktade av äpple. Härligt! Har ju varit Varma sommardagar nu i dagarna tre och jag har fått snygg bonnabränna av både t-shirt och shorts. Ljuvligt! Dessutom köpte jag två par nya skor också så jag känner mig nöjd. Nästa inköp blir nog den där lilla Asus-datorn jag sneglat på ett tag nu. Bra att ha till resor och mysiga kvällar på blommig balkong!

Och så måste jag förstås visa bilder till min bildserie om Balkongen.

2009-06-13 Första upplagan
. Föga roligt. Tråkigt golv, tråkig inredning (som förvisso helt är ur bild)

2009-06-13    Första upplagan

2009-06-13 Andra upplagan.
En ny (*host*) snygg, tjock, grön och framför allt - gratis plastmatta gjorde underverk. Så fick de vita plastmöblerna åka ut igen.

Andra upplagan 2009-06-13

2009-06-24 Tredje upplagan. De vita plastmöblerna åkte ut och nya från jysk är inköpta. Tre träkrukor från Biltema, en lykta från Jula och ett äppledoftande ljus från Överskottsbolaget, samt en liten "växtstol" från Blomsterlandet, med en mynta till sällskap.

Tredje upplagan 2009-06-24 Tredje upplagan  2009-06-24

2009-06-25 Fjärde upplagan. Fick gratis jordgubbsplantor från en arbetskamrat som jag hämtade upp. Nu är de fint planterade i de två större krukorna, så nu ska vi se om det blir några bär av det. Håll tummarna!
Fjärde upplagan  Jordgubbsplantor  2009-06-25 Fjärde upplagan  Jordgubbsplantor  2009-06-25

Och.. 2009-06-11 En bild på mig
2009-06-11

Samt 2009-06-16
Om det regner och är blött ska man ibland se upp med vart man kör sin tunag gräsklippare, annars går det illa!
Klet! 2009-06-16

Over and out, för nu ska jag sova. Jag ska vara på jobbet klockan FEM i morgon.

Eh.. ska bara rota fram mina golfklubbor först..
/VildKatt

Kommentarer
Postat av: My

Väldigt duktig rutan. O när får vi den andra historien om kärleken?

2009-06-27 @ 11:09:16
Postat av: Jenny

OJ. Vilket hår du har börjat få :o

Snyggt!

2009-06-27 @ 18:30:15
URL: http://verdokai.deviantart.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0