Balkongarbete

Efter att jag lyckats med att ligga i badet i en tre timmar och sovit så gott, så klev jag upp och gick in till stan för att fika med Elin, där vi också hann med att snacka med Kalle en sväng. Således fick jag kanske ännu ett rollspel att hänga med på. Väl hemma sedan fick jag faktiskt tummen ur röven och fick påbörjat mitt projekt - att klä in balkonggolvet med plastmatta.
Plastmatta kan också kallas för fejkgräs. Jag fick en smärre rulle av jobbet, ev särdels tjock kvalité, som jag satte igång att arbeta med. Inte helt lätt, visade det sig, och kanterna är allt annat än raka, men nog fan blev det rätt snyggt ändå!

Bildbevis över mitt arbete. Bilderna av samma usla kvalité som alltid. Borde kanske skaffa mig en nyare mobil eller en duglig kamera.

Före:
Så här rolig såg min balkong ut till att börja med. Föga spännande.

     

Under:
Jag hade ett ganska svettigt arbete med att skära mig igenom det tjocka lagret gummi. Blev kanske lite mycket matta ändå. Inte undra på att den var tung att få upp till andra våningen!

           

Efter:
Se vilken jävla skillnad det gjorde! Jag tyckte det blev fan så mycket snyggare!
Och ja, det är vår gästsäng som står där ute. När det är varmt och soligt slänger vi ut madrassen och badlakan, sedan ligger man bekvämt där ute! Jag funderar dock att göra som vi gjorde i skolan en gång då man ännu gick i gymnasiet och faktiskt sova där en natt eller så. *skratt*

                 

Sedan kom också katten för att inspektera arbetsresultatet.

Sedan kom katten för att inspektera.      

Överlag ger jag mig själv alltså godkänt! Nu jävlar kan jag börja köpa in saker att möblera och dekorera med. Några plantor på golvet och kanske en eller annan ampel? Får se vad det blir av det hela. Jag har lite idéer men man ska ju ha ork, tålamod och pengar också.

Nu ska jag se om jag kan få ihop något roligt av de usla videoklippen jag tog av mig och Porthos också, där vi leker på balkongen. Mobilen har en usel kamera, och jag kan inte ens vända på klippen, men vad fan. Det kommer väl sluta med att jag köper en videokamera av någon sort, eller kanske en kamera med videomöjligheter. En som var bättre än min förra.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0