Fetivalyra och helgklippning

Föräldrarna är uppe som de ska nu och därmed har det blivit full rulle här. Inte bara för deras skull, utan också för att man ska arbeta på det och samtidigt försöka vara med på annat roligt som händer. Hitills har det resulterat i att jag varit på jobb och arbetat under torsdagen innan jag kom hem och åt kvällsmat tillsammans med familjen. Ja, alla utom lillebror Markus då som är hemma i Malmö.

Under fredagen började jag arbetet vid fem för att sedan komma hem vid två. Ett besök på Statoil ordnade så att jag nu också får köra hyrbilen. Mor och far drog därefter till Boden för att gå på trav medan jag gjorde mig i ordning inför kvällen. Jag drog nämligen bort till Piteå Dansar och Ler som är ännu en av de många festivaler som går här uppe i Norrland. Festivaler som man betalar inträde för att få lov att bevistas på. Har fortfarande inte smält den saken. Man Är onekligen bortskämd med att gå på gratisfestivaler i Skåne. I vilket fall så trippade jag omkring där på höga klackar (smart nog *host*) och såg på Hammerfall så att jag var lagom hes och ömfotad igår. Det var min kompis Sel som lockade dit mig att dessutom studera hennes brors festbuss som är en jäkla fin buss med soffor och tv-spel till inredning! Klockan tre for jag dock hemåt igen med en specialinsatt festivalbuss fylld med folk. Ingen sömn där inte.

Lördagen fortsatte med att jag hämtade upp bilen så fort jag hoppat av fetivalbussen i Luleå. Strax innan fyra for jag nämligen iväg till jobbet igen för att ordna med lördagsklippningen. Blev att jag valde att slå nya hål till golfspelarna för att inte riskera att somna på någon gräskippare. Det tog mig ca tre timmar för alla tre rundorna (27 hål. Välkommen till Världens nordligaste 27 hålsbana), vilket blir en timme per bana. Kommer inte ihåg om det är standard eller om jag var långsam. Får undersökas.

Skulle dock klippa den sista timmen så att jag och Olle skulle bli klara för att fara hem, men då har det strulat sig med inställningarna för båda diselklipparna så att de klipper ojämnt så jag får åka hem då, strax innan nio, medan stackars Olle fick vara kvar och köra också sista banan med elklippen.

Bullar och upphämtning av ett par föräldrar senare (har lånat hyrbilen, min egen bil är ju sönder och står fortfarande ute i Tälleberg) så äter vi frukost här hemma innan de andra tre åker in till stan medan jag drar mig några timmerstockar. Det Behövdes fan! Inte för att jag sov länge, men de tre - fyra timmar som jag nu sov var välkomna efter allt rantande på golfklubben och festivalen och allt. Gårdagen avslutades på restaurang i hamnen vilket var himla gott. Förrätt, varmrätt OCH efterrätt. Lovely! <3

Idag, ja alldeles snart, ska vi iväg på auktion! Det ska bli himla roligt och jag hoppas att jag kanske kan få tag på ett eller annat gammalt vapen. En sabel eller så. Och kanske, om jag har tur, hittar jag något gammalt plagg från 1800-talet man kan köpa in sig på. Därefter blir det besök hos Olle, som inte är densamma som jag klippt golfbanan med, utan som ett tag var gift med min fars kusin innan hon dog. Han, och ytterligare några släktingar och bekanta till honom, får avsluta dagen sedan. Om inte annat är det ju nämligen jobb för mig i morgon igen, innan domen för min söndriga bil slås i verket!

Avlämnar rapport angående detta senare vid passande tillfälle. Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0