Gräs, medeltid och lajv

Även om jag borde uppskatta helgarbete mer, så kan jag inte säga att jag faktiskt gör det. På helger borde man vara ledig, punkt, men icke! Nu hade jag en svag förhoppning om att gräsklipparen inte skulle fungera, men chefen ringde idag och klargjorde att den i alla fall är värd att provas. Således är det bara för mig att ta mig ut i helgen och fixa med golfbanornas allas fairways, vilket tar minst en åtta timmar. Suck. Men jag tänkte ta det i morgon kväll / natt. Eller om man kanske ska säga i natt? Klockan närmar sig halv fem på morgonen nämligen.

Ska dock en sväng till Hägnan också. Trä på mig mina medeltidskläder och kliva in gratis, trots att priset knapapst är högt. Alltid skönt att vänja in sig vid sina kläder igen och kanske, om jag har tur, säljer de prylar på det där medeltidsjippot som de ska ha där. Har aldrig varit där förr så man får ju se vad det är för något. Kolla in läget, so to speak. Och hoppas på att det inte är för kul. Ska ju, som sagt, klippa gräs också så det blir ingen fylla att tänka på, även om jag hade en svag idé på att fara till jobb efter Hägnanbesöket. Golfklubben ligger ju på vägen hem i princip.

Nu ska jag dock spela färdigt, sedan sova en slurk för att gå ner och tvätta vid halv sju. Bara en maskin, men det är rätt lagom faktiskt med tanke på att jag sov ifrån tvättiden jag hade i kväll. Lagom smart, men maskinerna som var kvar slängde jag in i torktumlarna så det ska vara torrt tills jag ska ner för nästa omgång. Den delen var smart av mig, där det annars var dumt att sova bort en hel kväll...

Och ho! Snart lajv på ingång! Och arrangör ringde, även där jag inte fått någon intrig, så jag TROR verkligen att jag kommer ha det fett med roligt då han satt mig på en position som verkligen kan påverka. Hahaha! Jag ska hitta på så mycket skit! *gnuggar händerna* Pösbyxor är på ingång, liksom Noominas klänning och eventuellt andra begagnade lajvkläder, så dte är shopping som gäller. Alltid kul med nytt!

Och nu: Godnatt och på gensyn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0