Efterlajv

Hemma igen efter en vacker och solig helg på Tälleberget där jag spenderat min tid med att försöka lösa problem för egen del. Intrigerna jag fick var nämligen av sådan sort att jag hade bekymmer med att reda ut dem och slutligen fick se mig besegrad och fly med svansen mellan benen till Högländarna och därmed fly till Högländerna. Riktigt roligt med andra ord, där jag insåg den största skillnaden mellan Adana (eller Edana som jag kallade mig i lajvet) och Noomina. Noomina hade genast sett över sig själv medan Adana var mer inne på att se över folk i stort och därför prioriterade jag alltså landet Gelion före mig själv. Och före Vågmästaren, som jag då arbetade för. Vågmästaren som är van vid att få sin vilja igenom - vilken den än är. Droppen blev alltså när mina ledtrådar ledde in till det Loheliska lägret. Glöm att jag skulle trava in dit, utan lejdepapper, och fråga efter ett porträtt föreställande den Egentliga ledaren för Gelion. No way!

Ovan som Edana dessutom är vid att vara den styrande parten, så hade jag också feta problem med att ge order där det inte var uppenbart att den andra parten redan var i underläge, således lyssnade jag uppenbarligen lite väl mycket på Borgmästarinnan av Gelion snarare än styrde så som jag fört hade tänkt göra. Det visade sig nämligen, efteråt, att det var hon som var den stora lögnaren i hela affären! DUH! *garv* Jag BORDE ha tagit det, om jag bara TÄNKT efter lite. Känner vi igen det kanske?! XD

Bilen, däremot (detta eviga ämne!) lade av, mer eller mindre. Växellådan är mer än dålig och bara fyran och femman fungerar - hyfsat. Således chansade jag inte utan lämnade bilen i Tälleberg för att hämtas upp av en av mina medpassagerares far som körde oss hem. Nu står det att fundera ut hur jag ska få iväg bilen till nämraste tipp, sedan får jag vara billös ett tag. Just nu har jag nämligen folk som bor i närheten av mig som jobbar på samma ställe som mig, så just att ta sig till jobbet är lugnt. I alla fall på vardagar. Just nu ska jag dock jobba på lördagsmorgon och det går hju, som bekant, inga bussar dit, men det löser sig nog. Mina föräldrar kommer nämligen upp på torsdag så det blir nog till att hyra bil medan de är här. Vi ska ju och hälsa på Olle också, som bor strax här utanför Luleå. och som varit gift med fars kusin - och då behöver man en bil!

Trött är jag däremot, och kommer väl vara i ytterligare ett par dagar, men glad och nöjd överlag är jag. Det är alltid lika najs att lajva nämligen!

/VildKatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0