Kaptens loggbok 2009-01-23

Hemsidan till stallet håller sakta på att byggas upp och jag börjar känna mig rätt nöjd faktiskt. Snyggt och prydligt, så långt i alla fall. Anna är fortfarande kvar här och i kväll blir det SingStar på den stora nya TV:n som kom i måndags. 50 tum. Helt sjukt galet! Är förstås Sandras TV, det ska sägas, men den är svår att undvika ens för mig som knappt besöker vardagsrummet. man sitter liksom I filmer och program. Ska så verkligen spela lite Final Fantasy på den där burken, så fort jag får lugn och ro hemma. Har inget emot besök, men det känns otrevligt att sitta och spela medan Anna passar på att plugga för att ha kvällarna fria till sociala aktiviteter.

Igår var jag ute och red Corall med gummiband och det gick riktigt bra, även om jag mest tyckte att dem var i vägen. Hon har en tendens att gå lägre än dem är inspända till, även fastän jag spände åt mer allt eftersom. Tyvärr var det blötsnö, i samband med att det börjat tina ute, men de skulle ploga upp igen igårkväll så nästa gång blir det gummiband på långa "travbanan" som de gjort över ängarna. Hon brukar vara stirrigare där närmligen.

Körde Tekno Rappen igår med, i den lilla röda sulkyn. Vi skulle bara skritta två varv och jogga två, men jävlar vad hästen låg i under "joggingrundorna". Jag fick kramp i händerna ska sägas, så som han låg på. Måste skaffa nya handskar också, så det blir lättare att hålla honom utan att tappa tömmarna. Är mycket kraft i kusen vill jag lova. Och så måste jag uppenbarligen dricka mer vatten. Brukar vara därför man får kramp, trots allt.

Skulle på inflyttningsfest till helgen, men jag är så pank att det inte finns, och har varken råd till det ena eller det andra, så det får vara. Istället ska jag spendera helgen med att sätta mina karaktärer i skiten. Eller kanske försöka få dem ut därifrån. De gör mig tokig, de där hjärnfantasierna jag har till folk. Varulven leker med elden på så många vis att det inte kan beskrivas och mitt hyrsvärd sitter fast med världens slemmigaste drow. Underbart!

Peace out!

Kommentarer
Postat av: Jenny



Hahaha. Jag tycker om dina hjärnfantasier. De gör det så lätt för en att sätta dem i skiten, nämligen :P

2009-01-24 @ 02:51:08
URL: http://xhakhal.blogspot.com/
Postat av: VildKatt

DET förvånar mig inte! Får de inte hjälp dit, hittar de nämligen dit själva. garv Kul att vara till nytta däremot. ;)

2009-01-24 @ 04:24:00
URL: http://vildkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0