Stall Gläntan

Inte nog med att folk faktiskt börjar sätta mig på bevakning (OooOooh) utan de verkar faktiskt intressera sig också. Spännande värre! Idag har det dock inte hänt mycket. Jag begav mig ut till stallet för att luncha hästarna, och det var KALLT I say! Minus arton och en svag bris på det. Hade vantar, men skulle behövt dubbla par!

Corall hade sprängt eltrådarna i morse igen så nu får hon stå ensam i nedra hagbiten och skämmas. Troligtvis görs det för att man måste vidröra två trådar för att få sig en el-kyss och det är en bra bit mellan dem, vilket gör att hon säkert klipper dem en och en. Cina ämnar köpa en ny lina och dra runt den, så att där blir fyra, och sätta dem två översta så pass nära att man inte kan undvika att få sig en smäll om man vidrör dem. Tror också att det kan göra susen. Därmed kom Corall idag undan ödet att först vätas, sedan ta en närmare bekantskap med eltråden. Vi vill inte ha lösspringande hästar ute på vägen igen!

Hemsida till stallet hade Eva också beställt och smånördig som jag är, satte jag igång.
 Välkommen till Stall Gläntan.

*Fniss* Gläntan *Fniss*  <---- Internt för oss som spelar på Langtrue.


Corall i sommarhagen

Kommentarer
Postat av: emelie

hej! Än så länge trivs jag kanon på rovdjursavdelningen. Jag älskar elefanter men vet inte riktigt om det är min grej. Man måste ha ett starkt psyke! Dessutom hade vi lite strul bland personal óch hur stället skulle skötas så jag tröttnade. En tjej på rovdjur har tagit tjänstledigt för och plugga så då passar jag på att prova den tjänsten och få tillbaka gnistan för jobbet. Kul och lära sig nya saker!

2009-01-15 @ 17:51:33
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: Xhakhal

fniss



Stall Gläntan.



fniss

2009-01-18 @ 08:13:09
URL: http://verdokai.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0