Massflykt

Har inte hört av mig på ett par dagar, men det betyder inte att det inte hänt saker. Förvisso har jag, först och främst, ägnat mig åt härlig dekadens genom att spendera en jävla massa tid framför datorn och har ju haft sällskap av Sel sedan nyår. Hon for hem igår för att vila upp sig, vilket kan ha behövts eftersom sömnen blivit ganska lidande. Speciellt för hennes del.

Utöver att spela våra nördiga rollspel har vi också spenderat en massa tid med hästarna. "Höjdpunkten" var när det ringde i måndags morse, just efter sex, och vi just gottat oss åt att vi kommit i säng innan det ljusnat (vilket är vid halv nio här uppe). Något vi kunde glömma eftersom det var Eva som ringde och meddelade att alla sju hästar rymt. Upp igen alltså, jagade upp syrran med, sedan var det att jaga hästar i trakten. De tycks ha varit ute ett bra jävla tag med tanke på hur svettiga de var och inte var de lättfrångade heller.

Vi kom genom Porsön och där såg vi flocken först. Det var dock bara en som hade grimma på sig, men de verkade rätt trötta vid det här laget. Pffft heller! Nog för att vi höll i Brooklyn, men resten stack en stund senare och då var det ju kört. Bara att fara vidare med bilen. Nästa anhalt blev utanför en by. Tror det var Bjärsbyn. De hade travat ut till ett gäng ängar och kom inte längre. Yes! Tänkte vi, men tros att vi fick tag i Bobbi (en av ledarna) bröt sig Corall ut och tog med sig tre andra. Smidigt nog sprang de till en annan hästgård och folket där fick in dem i en hage. Dit tog dem resten också. (Själv arbetade jag med min bil.)

Efter väntetid i den norrländska kylan var det sedan bara att rida hem djuren i skritt och på täcke bara. Jag tog Corall och hade Brooklyn som handhäst. Sandra fick Jojsan, Sel tog Sara med Techno i släp och Cina tog Bobbi med Polly på släp. Så var det att skritta förbi en JÄTTESTOR älgko som käkade frukost bland träden, och en skogsbruksmaskin som raensade granar från grenar. Den sista skapade en smula med sprättande än den första, men överlag gick allt lugnt och städat till och vi kom alla hem helskinnade. Bara Corall som blödde en smula på höger bak, men det visade sig bara vara ett litet småsår. Väl hemma sedan somnade vi som stockar, då vi kom hem vid tio-snåret.

Igår skrittade vi av allihopa barbacka. Fick kliva runt i snö och skog lite, men alla utom stackars feta Polly verkade vara i oerhört gott skick, mjukare än någonsin, och Polly tror vi mest beror på träningsvärk. Tydligen hade hon haft verk också efter det att jag bockade runt på henne just innan jul, så pass att hon inte velat resa sig, att det nog borde vara detsamma nu.

Idag fick dock Corallen vila, så ska jag ta mig ut i morgon.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Livin la vida loca! Hestar!

2009-01-07 @ 20:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0