Körning

Porthos fick följa med till stallet idag så han också fick lite omväxling. Något som, som vanligt, gick ut på att han gömde sig när jag väl skulle ut, och inte dök upp igen förrän jag varit i sadelkammaren ett tag, men det är ändå nyttigt för honom att komma med ibland. Miljöträning är bra skit.

Satt, som vanligt, uppe och spela till sent in på småtimmarna. Klockan fem, ungefär, kom jag i säng efter att ha försatt Adana rejält i klistret hos drowerna och min varulv fick raggas på av en blind kvinna. Vet inte riktigt vad hon tyckte om det men förvånad blev hon i alla fall, hostfian. Tid att ge snorungen lite feber också, och snor!

Men trots den sena natten / tidiga morgonen, så skulle jag luncha i stallet, vilket är min sak här i livet. Trodde jag skulle köra Tekno idag också, men tydligen hade någon Emma gjort det, i enighet med vad kalendern sade, så då var det bara Corall jag skulle motionera. Valde att köra henne också eftersom jag och Cina ska låta dem springa av sig lite i morgon, så då får hon gärna vara lite avsprungen redan. Det är sjukt mycket go i den gamla märren! Banan är si sådär en kilometer lång och vi tog säkert en nio varv. Tre i skritt, men sedan fick hon trava på under resten av tiden, och hade mer energi kvar! För farao, tur man inte hade hand om henne när hon var ung, den gamla löperskan. Har ju gått på Solvalla en gång i tiden, märren. Svettig var hon också, men svettäcke och lite god mat i lugn och ro gjorde biffen, så hon kunde gå ut och äta hö med de andra sedan.

Rapport avlades i hennes bok och sedan tog jag och katten och travade ut till bilen igen. Just nu har jag just avtjänat en frukost bestående av stekta grönsaker, köttbullar och åkerbärsläsk! En timmes sömn nu, sedan kan jag spela hela natten igen. Jag och min tagentskuldra. *garv* Sant! jag får värk i ena skuldran av att sitta och skriva. Spänner mig på något helsjukt sätt!

Puss och klet, brunstig get!

Kommentarer
Postat av: w176

Jag känner igen det där med tangetbordskuldra har börjat får köra massageapparat för det

2009-01-27 @ 14:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0