Luleå 4-ever?

Sedan jag sist skrev här har det väl hänt en del, samtidigt som det inte hänt mycket alls. Allt beror väl på hur man ser på det.

Först och främst så lade mitt tagentbord av. Bara det är nog att ge mig grå hår, speciellt som det var precis så att jag skulle till att få bra spel mellan Adana och Nherith. Hur kan ett tagentbord bara lägga av mitt i något sådant?! Men så var det i alla fall. Mitt i allt satt jag utan space-tagent, å och ä, vilket helt enkelt inte går att göra så mycket åt. Over and out för min del med andra ord. Nu fick jag dock skaffat mig ett nytt igår, tack vare ett lån av min syster på 500:- som ska räcka helgen ut. Är själv så pank man bara kan bli, men nu kan jag sitta framför datorn och vara pank i alla fall.

Är anmäld till en travkurs också. B-tränarlicens ska tas. Vet inte riktigt vad som gäller, men det får jag reda på under söndagen när jag ska dit för första delen av utbildningen. Kan nog vara värt sina tusen spänn efter lite övervägande med Sel, som ju kan det där med trav. Till skillnad från mig. I'm such a N00b!

Sandras (Min syster, för er som missat det) bandy går det lite si sådär med. Jag var iväg och kollade på en av deras matcher och kunde som vanligt inte håll tyst där jag satt på läktaren, men vann gjorde dem inte. Snarare så förlorade dem stort med 1-6 i baknacken. Det ser dock riktigt roligt ut så man kanske skulle göra en fuling och själv börja till hösten? Är deras sista träning på lördag så just nu är det inte ens värt att tänka på.

I morgon ska jag däremot bara tänka på en enda sak, och det är att roa sig. Golfklubbens arbetare ska ha fest och jag ska dit, så nu är det tid att stryka av tiden som nykter igen. Hoppas det blir lika trevligt som jag tänkt mig.

Och som en slutkläm lär det nog bli som så att jag stannar kvar här uppe ett tag till. Jag har velat flytta ett tag nu, men eftersom jag inte vet vart jag ska eller vad jag ska hitta på kom jag och syster överens om att jag lika gärna kan stanna här i Luleå tills jag kommit till något slags beslut. Kan inte minnas att jag varit så obeslutsam förr, jag som alltid bestämt mig sedan tagit tag i det, men även om jag inte minns det har det säkert hänt.
I vilket fall lider jag knappast här uppe och på så vis kan jag se till att fokusera på att få ett jobb också efter golfsäsongen så jag faktiskt kan spara pengar på riktigt. Sedan... sedan får vi se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0