Kyligt värre

Kallt, kallt, kallt. Det är vad man kan beskriva dagarna med. Kring en minus tjugo har det legat på nu vilket innebär att man helst bara stannar inomhus. Nu ska jag dock ut till stallet i morgon (eh, idag), men inte förrän till lunch, tacksamt nog. Det är helt enkelt lite många timmar mellan frukost och lunch för att man ska ha att göra i den här bitande kölden. Man hinner bli både kall och frusen på fem timmar och det är inte kul för djuren att bli alltför motionerade heller. Minsta svett blir snart till is.

Till helgen skulle det dock bli varmare, enligt SMHI, så det är att hålla tummarna för att det verkligen stiger till si sådär minus ett, även om det skulle komma ytterligare snö i samband med det. Det är väl redan en meter eller däromkring.

Fint ute är det i alla fall. Min kamera är dock usel, som fortsatt vägrar erkänna att det finns energi kvar i batterierna även när batterierna är splitter nya, så jag har inte några bilder att visa upp, men jag får väl använda mig av min mobilkamera så ni i alla fall får ett hum om hur fint det är med all snö på träd och buskar. Ett fullkomligt vintervitt landskap. Tror jag tar med Corallen ut en sväng. Om inte annat så barbacka. Är så skönt om baken när det är så kallt. ;)

Onsdagar innebär också rollspel. Inte över syskonskapet då, som är standard, utan bland folk som faktiskt sitter med en. Är Mutant som gäller för tillfälligt, eftersom Coriolisäventyret är på is för närvarande. Jag spelar en tjuvaktig räv (en riktigt hönstjuv!) med kunskaper inom skjutvapen och trivs riktigt bra med det. Ska bli kul att se Mickla Gryttling utvecklas, för det är så hon heter, damen. *Host*dam*host*

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är avundsjuk igen :( Varför får du spela mina favoritspel? (Mutant = favoritspel, Coriolis = VILL SPELA ;_;)

2009-02-19 @ 15:50:16
URL: http://verdokai.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0