Snöoväder

Idag var det allt annat än mumma att ta sig till stallet. Snöoväder så det visslar om det, med vind! Temperaturen visade dessutom på kalla femton minus, men det kändes faktiskt inte alls så kallt. Nog för att det bet i skinnet när jag lät Tekno springa av sig lite mer ordentligt idag, speciellt motvind, men det hade det gjort i vilket fall vill jag lova. Tanken var att jag skulle kört Corall med, men där sade jag faktiskt emot mig själv och hon och jag nöjde oss med en mindre ritt med henne i bara täcke och träns. Barbacka light. Fick betalt hästhyra till Eva med. Försenad igen. Måste skärpa mig med det där.

Just nu satte jag igång motorvärmeren för att ta mig ner till Byske i detta evinnerliga snöande. Det ska komma en halv
meter på några dagar nu, men fortsätter det så här lär det snarare handla om en sjuttio centimeter, det kan jag nästan svära på. Enligt Sel ska motorvägen gå i en sextio, men det passar den här skåningen rätt bra tror jag. Hade ändå tänkt löjla mig fram och har packat ner en hel hög extrakläder bara ifall att! Lagom roligt att ligga i ett dike och frysa.

Datorn ska därmed packas ner just nu, för sedan ska jag åka. Tillbaka på lördag igen!

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0