Warhammerbeställning

Var iväg till Kjells-Runos butik Iocus, här i Luleå, och beställt mig en stor warhammerfigur som jag tänkte måla upp på nästa workshop nere i rollspelsföreningens lokal. Det var lite ångest light att välja gubbe för att det finns så många snygga sådana men till slut kom jag överens med mig själv om att en större figur, med lika delar störra ytor som med mindre detaljer var att rekommendera. Speciellt som den faktiskt bara var en dryga 50 spänn dyrare än en mindre modell som jag också starkt funderade på. Överlag finns det sjukt mycket snyggt att måla, än mer om man går utanför Warhammer-figurernas värld dessutom. Kanske borde jag välja en Warmachine nästa gång.

Metall är dessutom att föredra eftersom man tydligen kan ge figuren ett acetonbad om man inte gillar målningen - så kan man måla om den. Något som är en jävla fördel när man spenderat dryga 300 kronor för figuren. Då vill man hemskt gärna att den ska bli snygg. Om inte förr så senare. Dessutom ska jag få hjälp med att montera ihop den. Det är den stora fördelen med att vara med i en förening - det finns hur mycket kunskap som helst att hämta.

Tyvärr vågar jag mig inte på att direkt lägga upp bilden på en färdigmålad modell av den utvalda figuren eftersom Games Workshop brukar vara griniga med sådant, men intresserade kan ju få länken till min utvalda Khorne Chaos Lord on Juggernaut

Den är väl värd att se. ;)

Så nu längtar jag dels till den 9:e december när jag ska få hämta ut underverket - dels till den 19:e då workshopen ska börja. Jul? Den börjar tidigt för vissa!

Kommentarer
Postat av: Martin

Det där....är en av de HÄFTIGASTE figurerna GW någonsin gjort tror jag! :D



Förutom de nya space wolves modellerna på enorma vargar! :D

2009-12-03 @ 01:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0