Middag och kommande fest

Återigen har man skjunkit ner i rollspelsträsket och funnit att man trivs ganska bra där ibland alla grabbarna och det eviga tärningsrullandet nere i källarlokalen som Tärningen Avvgör har som tillhåll. Det har dock hänt annat än att jag suttit och rullat tärningar för att se hur pass bra mina olika infaller förhåller sig. I morgon är det, till exempel, dags för middag med Tärningen Avgör (aka TA) och det visade sig att jag fortfarande inte var medlem trots att jag anmält intresse för evigheter sedan. Bara att ordna upp det så man kan få mat och bära klänning.
Jupp, klänning blir det. Valde nyligen vad det skulle bli så jag är klar till i morgon och inte behöver tänka på det.

Vad som dessutom är lite komiskt är att jag fick med mig Oskar till Myrorna och till Röda Korset idag och det slutade med att han klev ut därifrån med en manchesterkavaj i brunt, en grå skjorta och ett par bruna pressveckade byxor. Hann själv inte se hur byxorna såg ut på honom (det andra handplockade jag åt honom) men förhoppningsvis passar det ihop med det andra jag hittade så att han på så vis får ett helt kit att ha på sig på middagen i morgon. Vad som är lite komiskt är att Oskar typ aldrig bär skjorta eller något liknande i vanliga fall så detta kan ge honom mer XP. *flin*

Carl-Johan (Aka CJ) hörde också av sig idag och på ett eller annat vis så har jag därmed fått för mig att fredag är en bra dag att ha fest på. Problemet är dock mina vänner. Inte för att jag har ont om dem, för det har jag uppenbarligen inte, men problemet är att de flesta är grabbar - i alla fall av dem som bor i närheten. Hur sjutton blev det så? Fattar ingenting. Så.. nu raggar jag tjejer bäst jag kan för att kompensera upp det hela en smula eller tre!

Får se över lägenheten tills dess också. Har dammsugat idag om inget annat, men överlag behöver jag röja i mina bokhyllor och så. Allt för att det ska vara snyggt till festen som, förresten, har temat "Go och glad". Fråga inte - jag kom på det i samma sekund som jag skickade mess till CJ om att det skulle bli fest. Han hade nämligen specifikt frågat om tema. XD

12 dagar till julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0