Busväder och minnesförlust

Regn, snö, snöblandat regn och slutligen snö igen. Det är väl tredje eller fjärde omgången snö vi fått denna vinter, bland allt rusk vi fick igår, men nu verkar det vara klart. Är väl en decimeter djupt skulle jag säga och har vi tur kommer det mer!

Igår blev annars en något hektisk dag. Jag hade helt glömt bort middagen med Luleå Golfklubb så först tjugo minuter innan starttid fick jag en flashback och fick fart under fötterna. Fanns inte mycket annat att göra än att snabbt byta om, grabba hunden, hudfilt och ett tuggben och placera oss i bilen. Lite tajt att hitta hundvakt så Bella fick snällt passa bilen under tiden för middagen. Var ju plusgrader igår så hon frös inte i den varma bilen. Vi hade nämligen varit ute och kört just innan. Jag var nämligen på väg att packa upp matvaror och laga mat när jag kom ihåg företagsmiddagen. Lagom smidigt!

Idag har vi tagit det lugnare, rumlat runt i snön och bokat tvättid. I morgon ska här nämligen städas. Diska har jag förvisso gjort, men det ska kastas glasflaskor, tömmas sopor, tvätta kattlåda, dammsugas och dammas. Helt enkelt göras i ordning. Jag har nämligen varit lite disträ vad gäller lägenheten på senare tid, så det är bäst att passa på medan man ändå ska tvätta.

Just nu sitter jag dock i telefonkö till Handels för att meddela om att jag INTE börjat studera ännu. Något som det visst antagits att jag gjort, vilket är en plan, till våren. Stökigt värre fast lätt fixat. Nu kan jag fokusera på att få tag på Komvux och se om utbildningen alls finns. XD

Peace Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0