Börjar bli orolig..

Min granne är inte hemma för tillfället. Jag som tänkte fråga henne om hon skulle kunna tänka sig hålla ett öra på Bella medan jag är borta. Jag och Elin tänkte nämligen träna lite på gymmet ikväll och det är ju ett utmärkt tillfälle att låta Bella vara hemma i värmen istället för att vakta bilen i minusgrader. Jag tror det ska gå bra, men man vet aldrig så jag ser gärna att någon finns i närheten som kan komma in och be hunden gå och lägga sig igen om hon blir störig. Hörde nämligen ett skall medan jag var iväg och slängde saker, samt skulle prata med grannen.

Behöver inte betyda något, för hon gör ofta så att hon skäller en eller två gånger för att kontrollera ifall man tänkt komma tillbaka, sedan går hon och lägger sig, men med tanke på att jag redan fått en varning så är det lite extra nervöst. Eller så är jag bara nojig i onödan? Jag? Låter helt bisarrt.

Nåja, jag har i alla fall äntligen fått städat idag. Nu ska jag bara tömma av kattlådan ordentligt och spola av den så kan jag gå ut och slänga det sista av skräpet sedan. Får se om hunden är tyst då. Får dra benen efter mig.

Bella.

 

17.33

Vi kom typ nyss hem efter att ha varit ute i lite mer än två timmar. Förhoppningsvis ska det matta ut hunden lite så att det inte blir så drygt att stanna hemma och, förhoppninsgvis, sova. Fick dessutom en näve med kvällsmat - vilket är ovanligt, men det är kallt ute så två timmar ute borde göra en del med omsättningen.

Har fått tag på grannen också, som fortfarande är inställd på att hålla ett öra efter hunden. Låter det helt enkelt stå olåst här så kan hon klampa in och nypa hunden i örat om hon blir bökig. Fast med tanke på vilken liten boll Bella just gjorde sig till så tror jag faktiskt inte att det ska bli några problem.

Håll tummarna!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yey! Det fungerade! I ungefär en och en halv timme fick Bella vara ensam hemma med katten och enligt grannen hördes det inte så mycket som ett skall. Kanske har jag kommit på knepet nu, med stängt rum, nedsläckt och med spellistan som jag brukar ha när vi går till sängs.

Nu ska vi snart göra om det så vi får se om det var ett lyckokast eller ett egentligt lyckande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0