-17 grader

Har hunnit bli riktigt kallt - så pass kallt att näshåren fryser fast. Bilen var fett med ovillig att froastas av idag när jag inte hade mototvärmaren igång och jag tyckte det var jävligt kallt också inne i bilen. Inte undra på! När jag kom i närheten av något som kunde visa temperaturen så visade den på -17 grader! Helt jävla kallt med andra ord och ändå vet jag att det kan vara bra mycket kallare än så. Förra året, när jag var ute i stallet dagligen, så var det ändå ner till minus tjugofyra, så det kan nog bli kallare ändå. Och så har vi, förstås, fått mer snö igen. Som det ska vara alltså, så chansen är stor att det blir både vit vinter och ett vitt nyår!

Måste får tag på Sel och fråga om det finns en chans att jag kan ta katten med mig. Han behöver komma ut och röra på sig och så slipper han fira jul ensam hemma. Finns en chans att hennes föräldrar tycker att det är helt okej, men man vet ju inte innan man frågat. Skla fixa de sista julklapparna också. Julklappar! <3

Vad som annars gjorts är att jag pysslat en hel del med min warhammerfigur som nu börjar bli ihopsatt nog för att kunna sprejmålas i svart... eller rött. Kanske att det blir svart riddjur och en röd riddare? Tror nästan att det blir snyggast, men får höra med vår guru Oskar om saken. Han kan det där och har fått svara på en miljon dumma frågor redan, stackaren! Men det är sådant pill med de där tennsoldaterna att hälften kunnat vara nog och då har jag ändå inte ens satt ihop dem klart ännu.
Fast han har förstås fått en hel del med dödskallar, den där figuren. Till och med några till utöver de sex man fick med i paketet. Haha. Lots and lots of sculls!

Och så är det, förstås, fest på fredag! Hann inte till systemet idag, men ska se över den saken i morgon innan rollspel. Fredag kommer, alltså, att gå åt till att städa undan i lägenheten och fixa med det sista. Ska diska upp och vika tvätt idag så det är borta, så kan jag finputsa allt det andra tills gästerna börjar trilla in. Blir en blandad kompott av folk. Några som jag känner via min syster, rollspelare, Sel och Johanna och till och med Emma från stallet kommer. Blir en härlig röra som, förhoppningsvis, går riktigt bra att mixa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0