Mer festival och auktionsinköp

Så vad har hänt sedan sist?
Bilen är nu i Skellefteå i väntan på att mekanikern på OKQ8 ska komma åter från semestern, vilket sker den 10:e augusti, och ta en titt på eländet. Kan han göra något åt bilens rosslande och gnisslande för någon hyffsat billig peng ska han få göra det, annars ringer jag skroten så får dem ta liket.

Auktionen gick väl. Mer än väl till och med, där jag kom hem med både 1800-talskista, en hörnhylla, ett schackbord och ett reseskrivschatull med tillhörande vax och sigill. Inte gratis förvisso, men siffrorna kan vi väl lämna utanför, ey? Såvida ni inte är sjukt nyfikna, för då kan ni ju bara fråga. Schatullen har jag tyvärr ingen bild på, vilket också gäller hörnhyllan, men kista och bord hittade jag minibilder på:



Mor och far åkte sedan hem npå tisdagen, och tyvärr fick jag aldrig visat mitt jobb för jag mådde uselt och drabbades på måndagskvällen av feber så jag kom själv aldrig dit. de verkar dock ha blviit nöjda med resan hit. Får jag hoppas i alla fall.

Veckan fortskred sedan. Var på jobbet på torsdag och fredag, sedan var jag på Lulekalaset igår och såg på Mikael Wiehe, Anna Ternheim och Bob Hund. Anna är så grymt bra att jag bestämt mig för att faktiskt köpa hennes cd. Minns inte sist jag faktiskt köpte en hel cd och inte bara tankade hem låterna från ITunes, men nu ska jag faktiskt göra ett undantag. Bob Hund har jag väl knappt hört annat än på radio, men deras show var lätt sevärd. Så pass att jag köpte deras t-shirt!

(Mina bildprogram vägrar samarbeta med mig, så texten får förbli spegelvänd. xD)


Vid ett ämnade jag sedan bege mig hemåt och köpte blandad Thaimatskompott för trevliga 80 kronor, vilket jag snaskade i mig på vägen. Hade tänkt gå hela vägen hem men kom på bättra tankar efter en stund och betsällde taxi.

Två var jag alltså hemma och sov gott... till fyra. Sedan var det att kliva upp och åka iväg till jobbet igen. Andra helgen i rad jag klipper nu, men nu får jag i alla fall tfvå helger lediga akn jag säga. Nästa helg ska jag och syrran nämligen till Sel för kräftor och surströmming (spännande!) och sedan ska jag treoligtvis också ta mig ut till Boden för att hälsa på Jenny och Wera innan de far söderut. Helgen därefter är det sedan Lajv igen. Jej!

Ja just. Jag har rensat ogräs i mina små jordgubbskrukor med, och plockat mina första röda bär! Ljuvligt!

Klipp från Lulekalaset med Bob Hund finns att se på Mitt youtubekonto. Inte av bästa kvalite, som vanligt, men något ska man ju ha kontot till. *flin*

Eller så kan man ju, förstås, göra så här:

Kommentarer
Postat av: Debbie

bnud dod! Awesome!

2009-08-09 @ 13:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0