Kackerlackor?

Verkar som om vi har kackelackor hemma, i alla fall om jag fick gå på bilden av en som jag hittade över nätet. Spännande på det där lite makabra viset. Tyvärr fick jag väl inte riktigt ett gehör av syster nu när jag väl påpekade att det kanske var dags att göra något åt alla de skalbaggar vi har i just köket, och det av en enda enkel anledning: Att jag inte genast nappade för förslaget hon droppade i höst med att de få vi hade kanske borde tas hand om. Jag var säker på att det bara var arma skogsdjur som skulle flytta ut till våren, så jag dissade förslaget och nu menar hon att hon i retur inte tänker prioritera målet i fråga. Således kom vi fram till att det ska göras om si sådär en månad, för innan dess har hon inte tid.

Frågan är om man inte ska ta hand om det själv... Men då behöver jag en helg, eller i alla fall en dag, på mig och också jag har det lite tajt med tid nu - om jag inte ska ta ledigt vill säga. Lagom roligt att göra det för några insekters skull, speciellt när jag bara jobbar ett halvår i stöten som det ser ut som nu. Det är nämligen avfärd till Lill-Pite på fredag, sedan är väl typ del helgen slut i och med att jag också ska ta mig till Boden, och nästa helg ska jag på lajv.

Hmm.. de får väl vara en månad till. Har de fått vara ifred från i december kan de gott få husera här lite till. Om jag inte bara gör en fälla av en flaska vill säga.


Boven i dramat?

Kommentarer
Postat av: Jenny



Jag tycker du ska göra fällflaskan - om inte annat bara för att unna skryta om att ha en dödsfälla i hemmet :D

2009-08-09 @ 02:18:18
URL: http://verdokai.deviantart.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0