Gäster

Lägenheten är nu officiellt städad och tömd på sopor vilket onekligen behövdes. Nu är här snyggt och prydligt igen och jag kan bara sitta ner och invänta gästerna som kommer om si sådär en timme. Porthos är dessutom ute en sväng och rastar av sig så han bör vara lagom hurtig då vid elva när besöket troppar in. Gästerna som kommer är min gamla kamrat Björn från Växjö och hans flickvän. De ska få överta mitt rum ett par dagar medan jag har flyttat ut i en tältsäng i vardagsrummet och tagit den lilla datorn med mig. Vad som dessutom är en rolig kunskap är att dessa två snart också ska flytta upp hit, för studier. Helt sjukt galet!

Min bil blev ju förresten flyttad igår! Det gick, med lite om och men eftersom eländet först inte alls ville starta! Hade just givit upp och tänkte ringa Dennis och tigga om hjälp när han inte mer än hinner svara och VIPS så var bilen igång! Man kan fan bli gråhårig för mindre! Men iväg for vi, bilen och jag, genom hela Skellefteå, på skorrande skrikande växellåda, till hans fars arbetsplats där den nu står i väntan på att få en ny växellåda om en eller annan helg. Är fortfarande helt luyrisk över att Dennis så villigt ville hjälpa till med den saken och redan har hunnit beställa en ny låda från Kiruna!

Så rindge Cina, som jag förr hängde i stallet med, också och ville visste erbjuda mig ett sätt att tjäna bra pengar snabbt. Jag tror väl inte riktigt på sådant, och tror att jag haft en chans till sådant arbete förr och tackat nej, men man kan alltid höra efter vad det är för något efetrsoim hon nu inte sade det utan ska presentera det först på fredag. Ska faktiskt hör med Björn och hans tös om de också vill följa med. Kanske än mer intressant för dem som studerar att tjäna lite extra? Jag har ju ändå mitt jobb - än så länge. Får se när säsongen tar slut men det verkade som om de skulle försöka ha kvar mig / oss till oktober i alla fall. Så.. minst en lön till är nog att vänta efter denna som kommer i augusti.

Nåja, nu ska jag försöka ta mig an en dusch innan det är för sent. Auf wiedersehen!

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Jaha så Björn ska flytta till Umeå. Ska han plugga marinbiologi då eller ?

2009-08-28 @ 19:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0