Full rulle och bilstöld

Har varit mycket i luften nu, utöver att våren börjat. Helgen som varit drog förbi med mig nere i Edsbyn, en bit bortom Bollnäs där jag hälsade på Sara och Patrik, fick mitt läderharnesk utbankat åt mig och fick Sara till att ta mått på en ny klänning som det är tänkt att min karaktär Noomina ska ha till lajven i sommar. Bara det känns helt makalöst, även om det innebar att stackars Patrik fick insikt om just hur mycket former en kvinna har till skillnad från män, och att Sara fick både klippa, sy och nåla för att få ett mönster till mig. Och själv? Tja, jag fick möjligheten att bete mig som en provdocka för att underlätta vad jag kunde. Vad man anstränger sig för att göra folk glada! *fniss*  Men det var riktigt trevligt. Inte minst när vi bidrog till timmen med nedsläckta ljus med att inte bara släcka ner, utan också spela alfapet.
Att Patrik fick igenom sitt "maskadaver" mycket lättare än jag fick igenom mitt "felsöm" i det där jävla spelet kommer jag nog heller aldrig att glömma. *garv*

På vägen enr kom jag också på att jag ju kunde hälsa på min tidigare klasskamrat Roger, som ännu jobbar på Järvzoo, bara två timmar från Edsbyn. Budgeten skulle vara snålt åtsnörd förvisso, men dumt att inte passa på när man ändå var där, tyckte jag. Nu blev det inte så ändå. Han spenderade helgen på skidor med sin bror och på måndagen skulle han få en ny praktikant så han skulle troligtvis inte ha mycket tid över att snacka på. Jag hade, å min sida, inte tagit med mig kläder för att hantera blåst och fukt så jag var inte säker på att jag skulle kunna roa mig i parken tillräckligt föär att resan skulle vara värd utgiften. Slutkontentan blev att det inte blev av, men nästa gång (för en sådan kommer bli av!) så kommer han inte undan. Var ju åratal sedan sist!

Allt är dock inte frid och fröjd. Denna helg ska gå åt till att äta Thaimat, spela Lasergame och fira Raymond som fyller femtio, vilket innebära att vi också, i morgon, ska träna på en ynka liten uppvisning.

Problemet är bilen.
De stal vår bil Oskar i helgen för ett syfte allena: Att röka i den och busköra, för att slutligen dumpa av den i ett dike. Lilla opeln! De hade kört in i de där vägblokaderna som jag kallar för gråsuggor, och sedan bara lämnat eländet. Blir skroten nästa för honom, för han kostade oss inte mycket i inköpspris och det kommer kosta mer att laga honom än att köpa en ny..are? Lite bökigare att ta sig till och från stallet och så, men det kunde varit värre. I morgon är det dock tänkt att systern ska hämta sommardäcken och byta dem på honom, så behåller vi vinterdäcken medan han hamnar på skroten.

Överlag kom vi alltså billigt undan i och med att han var gammal och billig, men fy för sådana as som verkligen inte har bättre saker att göra än att tjuvkoppla bilar (och inte ens kunde göra det ordentligt!) bara för att förstöra dem. Bara för att de var uttråkade säkert, ingen annan anledning.

Man blir så arg, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0