SkåneWeekend

Först och främst vill jag visa lite fler bilder från dagar tillbaka. Det handlar om nya inköp till lägenheten, den här gången i form av en mumifierad badanka med gel för bad i, samt en badkudde så jag kan ligga i blöt ännu längre. Båda tingen finns att köpa på Lagerhaus för den intresserade.

Mumieanka

Sedan har jag tagit bilder från jobb igen. Har med andra ord blivit allt flitigare med att använda kamera, även om det fortfarande är mobilkameran som gäller. Bilderna är därför rätt gryniga och långt ifrån rena och klara, men överlag tycker jag ändå att det är värt att försätta mina inlägg med lite bilder. Tydligen är det också tjejer som är "bäst" på att slänga upp bilder över internet. Tydligen både i tid och otid.

Ett torrt skämt överlag, men ibland måste man skämta lite även på jobb även om det är via torr tisdagshumor från förra veckan. På bilderna är det alltså en nyklippt green där vi placerat ett avkapat litet träd i puttinghålet.. Som sagt, torr tisdagshumor!



Och så: Hallon! Det är så himla gott! Sitter av min maskin då och då för att mumsa i mig dessa goda bär som växer utmed banorna i mängder!



Så åkte jag en sväng ner till Skåne där jag spenderade helgen Lund och Malmö efter att jag träffade på en ekorre som bar en jättestor kotte i munnen. Placerad i en buske just på andra sidan gatan från busshållplatsen. Jag lovar! Jag var nog som mest en två luftburna meter ifrån den. Kameran är dock dålig så det ser väl ut som om den sitter längre bort...



Mötte upp med Gamen och Almond, i Lund, som båda var jättetrevliga. Råkade dessutom på Carina, Christian (som ju är ett par!) och Palmen också, samt att min gamla klasskamrat Therese joinade oss. Nu har jag ingen bild på någon av dem, däremot hittade jag ännu litet mer torr humor på ett -riktigt- hamburgerställe vid namn Viggos.
Hamburgarnamn med andra ord!



Tidigare på fredagen, kort efter landning, hade jag också fika med Jennifer + mage och karl (Foppa), Stina och Lina vilket därmed gjorde att jag kunde kryssa av en hel mängd gamla gymnasiekamrater. Nu ska jag bara hälsa på Emelie också så är de allra allra flesta, som jag ännu håller hyffsat effektiv kontakt med, avkryssade.

På söndagen drog jag med morsan ut och plockade svamp i bokskogarna sedan åkte ajg på besök till mitt exjobb och kollade på akvarier och fiskar samt shoppade lite. Blev liten hundkorg till katten, bärväska till katten, halsband till katten och en liten adresshylsa till katten. Wei! Synd att bärväskan är -just- så stor / liten att han får plats, men den var ju billig! Får duga ett tag.

Men alla pengar gick inte till katten. Jag köpte mig saker att måla med. Akvarell. Fråga mig inte, mina konstnärsskillz är = 0, men det är rätt avkopplande att kladda runt lite. Blev en rund summa mynt, men överlag känner jag mig rätt nöjd med både penslar, färger, färgask och block för ca 290:- Och redan har jag gjort två bilder. Yey igen!



Innan flyget, och som ett värdigt slut på en intensiv helg över fredag till måndag, så tog jag mig tre kulor Ben & Jerryglass i bägare! Mums!


Kommentarer
Postat av: emelie

Åh my god! Ska fefa ha en liten? Vad roligt i sådana fall! Visst är Ben & jerry glass det godaste? Sitter just nu och mumsar i mig. Snart måste du hälsa på mig också så att du kan pricka av alla på listan =)

2008-09-12 @ 14:57:26
URL: http://emelille.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0