På andra sidan bäcken

Liksom som jag sagt så många gånger förut, så ska man inte ropa hej förrän man är över bäcken eller man fått papperna i handen. Nu blev det, mycket riktigt, som jag anat kunde hända. Jag kommer nämligen inte att få fast anställning hos dem som driver Motsunds skidanläggning, även om det finns en stor chans att jag kommer jobba som timanställd där över vintern. Deras ekonomiska rådgivare hade avrådit dem från att anställa oss så nu är det ovisst hur det blir. Eventuellt att Luleå Golfklubb behåller oss och hyr ut oss till någon annan, men allt är långt ifrån bestämt.

Vad som däremot är säkert är att jag är kvar på golfklubben till slutet av oktober allra minst, så det blir att ta en långhelg fritt igen för att åka till Stockholms Spelkonvent i mitten av oktober, men det brukar ju lösa sig.

Ändå är jag inte så bekymrad som man kanske skulle tro att jag skulle bli. Allt löser sig ju ändå, men jag får blir bättre på att spara pengar, även om jag har gott om dagar kvar att stämpla på, men det brukar bli ett tags karens också att tänka på. Överlag ska jag altså också börja spana på jobb igen. Kan vara gott att ha något över vintern. Om inte annat så kan jag väl höra med Posten om de behöver folk till julkortssorteringen? *garv* Som på den gamla goda tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0