Emil Jensen

Skånsk musik är inte bara Peps Persson och ibland får man upp öronen efter ny fräsch musik om man lyssnar på P3 på Sveriges Radio. Emil Jensen är en sådan sångare som man vill höra mer av.

Bra sång kan man höra på YouTube, allas vår "skvallersida", så här har ni Emil Jensens "Så får du mig ändå" i liveversion.



Och så gjrode jag ett test jag hittade hos Emelie. Nämligen: Vilken hund är du?
Och tja.. Jag är väl inte förvånad över svaret:



Engelsk bulldog
Bulldoggen är en cool livsnjutare av rang. Den ser tuff ut, men har inte riktigt koll på vilket skrämmande intryck den kan göra på såväl människa som andra hundar. Den börjar aldrig ett slagsmål, det behöver den inte. Tvärtom så förväntar den sig att alla är lika fredliga som sig själv. Bulldoggen lever under devisen "peace, love and understanding annars får du riktiga problem". Skulle den dock mot förmodan hamna i slagsmål är det bara ett som gäller; vinna eller dö. Många skulle nog kalla bulldoggen för den perfekta hunden, lugn och sansad. Den skäller nästan aldrig. Och sist men inte minst, en bulldog älskar att åka bil, tåg, båt eller flyg. Den är lättskött och behöver inte alltför mycket

Kommentarer
Postat av: Xhakhal



Jag tror jag gjort det där testet en gång för rätt länge sedan (det är ju inte nytt direkt), och då blev jag en Jack Russel. Nu gör jag det igen och blir...



... Jack Russel.



Jack Russel terrier

Jack russel terriern är en alert och livlig hund. Den kräver uppmärksamhet och har ett stort aktiveringsbehov. Den är lättlärd och lär sig ofta tricks snabbt. Älskar att vara utomhus. Jack Russel terriern är en glad, stolt, lojal och intelligent hund, men den kan också vara mycket envis och lite väl självständig. Jack Russel terriern är mycket hund i liten kropp. Ettrigheten och orädslan gör dem ibland aggressiva mot andra hundar och de drar sig heller inte för att utmana mycket större hundar eftersom de har lite problem med sin egen kroppsuppfattning. Den älskar att arbeta, men det måste vara rolig sysselsättning annars blir det trist och tråkigt något som den kompenserar med att hitta på egna aktiviteter som kanske inte alltid uppskattas av matte och husse.

2008-09-17 @ 13:31:53
URL: http://verdokai.deviantart.com/
Postat av: Martin

Jag hörde Emil Jensen första gången då han spelade innan Winnerbäck i Linköping. Gillar skarpt.

2008-09-21 @ 08:55:39
URL: http://yasylum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0