Häst

Helgen gick svinfort! Jag trivdes, som vanligt, med allt folk, tjo och tjim, men ångrar att jag sov bort första natten. Konventet gick så fruktansvärt fort! Men hem kom jag, efter ytterligare femton timmar i tåg och fick läst Guldkompassen på vägen och åtnjuta piroger till frukost, som jag lootat från konventet som tack för att jag hjälpte till att slutstäda. For iväg och hämtade Porthos igår kväll och fick mat av Debbie och hans flickvän. Och efterrätt! Urgod sådan med bär, smält choklad och kokos!

Förutom att jobba idag har jag nu också börjat rida igen. Idag rent utav! Kommer vara lagom stel och öm i kroppen, för nu var det mer än ett halvår sedan sist. Sist då jag red Corus i Gävle. Idag var det Brooklyn ute i Rutviksreveln som provreds. Ett litet nätt varmblossto på 150 cm med mycket åsikter och ett skiftande humör. Envishet kom man dock långt mer och överlag så var hon riktigt trevlig, men är onekligen lite liten för mig.

Alltså fick jag pratat med hästens ägarinna när vi var ute och red, jag och Sara, som också har en medryttarhäst i samma stall. Vi kom överens om att jag gärna fick prova en annan häst i morgon, vid namn Corall, och se om jag trivdes med henne istället, eftersom Brooklyn också har en annan intressent som är storleken mindre. Corall är större och nästan så mörk att hon är svart. Behöver sättas igång och är därför i ungefär samma skick som jag. Det ska bli intressant att priva henne, och om det går bra, så har jag månaden ut innan jag behövde bestämma mig. Det känns dock riktigt lovande! <3

Och var inte det nog, så fanns det också en unghäst på fem år, vid namn Sara, som också behövs ridas, så någon borde ju kunna passa mig! Och så fanns det annat att göra också, som att bygga spiltor, ljussätta ridbanan och så vidare, och bara det är ju mysigt! lagom tills ajg snart blir arbetslös därtill. *studsar*

Kommentarer
Postat av: Snigel

Det stavas "hest" ju.

2008-10-16 @ 17:05:39
URL: http://www.snigel.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0