Snö!

08:45
Förvisso har det redan snöat en gång denna "vinter" här uppe, men då pågick det typ i en kvart och lade sig inte.
Igår började det snöa redan i samband med att vi spelade rollspel (ca 22, skulle jag tro). Bara litet, men jag blev glad i alla fall. Sedan höll det på till fyra ungefär, med större flinor och i större mängd. Jag vet detta, för vid tre snöade det fint, sedan råkade jag somna ifrån msn-spelet med Sel (Höhö) och vid fyra igen, när jag vaknade till, hade det slutat!

Nu är det dock ca decimetern med snö ute, jag är redan vaken (läs: yrvaken) och solen lyser matt upp trätopparna. Tid att klä sig och ta sig ut till stallet! Och när jag kommer hem sedan, ska jag nog fira med varm choklad!

Får se om det blir några bilder också!

Puss och mulning!


Allmän vinterbild!


14.03
Hemma och varm igen!
Så okej, det var ingen decimeter snö ute, men väl 3-6 centimeter i alla fall! Tog ut hästen som var mer än pigg och glad och tack vare att jag hittade en ny ridväg, just efter man passerat E4:an, så fick vi travat en hel del, något gamla damen behöver för att komma i trim igen. Dessutom var det så fina vyer jag hittade! Inte ett hus i närheten, bara en kyrktopp som tittade upp fler kilometer bortifrån, annars bara skog! Duktiga tösen kliver dessutom på fint när vi följer gamla skogsbruksspår ut mitt i ingenstans. Kliver rakt igenom grenar och skit så både jag och häst blev indränkta i snö mer än en gång. Inte ger hon sig heller! Halkar och trampar knasigt, snubblar och har sig, men har matte svängt in ska vi igenom! Knapppt jag fick henne att vända om när jag tyckte att det var lite väl bra! Men så är det med envisa märrar.


Två timmar, lite drygt, var vi ute innan vi kom åter till stallet och hästarna fick lunch. Jag känner mig nöjd och glad och ska snart se över mina papper så jag får in dem till arbtesfömedlingen också, men slukontentan av dagen är yey! För nu håller jag desutom på att installera uppgraderingen till World of Warcraft också, Wraith of the Lich King! Enda störande molnet på min himmel, just nu, är att min digitalkamera är störd. Tid att tänka på att skaffa sig en ny!

Dagens bildskörd:


Jag ser verkligen halvt vettskrämd ut. XD

Kommentarer
Postat av: Debbie

Jag skrev 2-3 centimeter till Elin jag. Det var vad det kändes som kring mina fötter vid åtta imorse. ^^

2008-11-13 @ 16:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0