Kaptens loggbok 2008-11-11

Mensvärk är inte roligt och därför tappade jag helt motiveringen till att ta mig ut till stallet idag, men när några sms sett till att väcka mig ur dvalan jag hade, så kom jag ändå i arbete. Hur mycket arbete det nu är att uppdatera Adanas dagbok. Alla stavfel ger mig dock damp. Måste dessutom tillägga att jag fått frågan om jag vill bli fodervärd åt Corall. Något jag kommer att tacka nej till eftersom det blir för dyrt för mig, men att ha fått frågan gör mig onekligen klad. :D

I morgon ska jag inte glömma att åka in till stan och lämna in pappret till försäkringskassan så att jag kanske får ihop lite pengar till månadsskiftet sedan, vilket skulle vara förbannat tacksamt. Jag känner mig fattig som en kyrkråtta här som tallar på mina sista ynka sparade hundralappar. Alla räkningar verkar komma samtidigt och dessutom är snart kattmaten slut. Med andra ord ryker 500:- till i ett enda tungt svep på tio kilo. Eller om man köper en mindre påse med lite fetare foder? Han är ju ändå långt ifrån överviktig kattskrället mitt, så det kan passa rätt bra att blanda med smalfodret jag har nu.

Och så får jag väl skriva några arbetsansökningar i morgon, så jag har något att redovisa för arbetsförmedlingen på fredag, annars blir de olyckliga på mig och jag får absolut inga pengar. Work, work, work!

Mycket spel har det också blivit. Är det inte vampiri så är det langtrue och är det inte svultna unga varulvar så är det envist strama alver. Jag är en sådan nörd, and I like it!

Ska väl skriva några inlägg till åt Adana. Var bara tvungen att skriva av mig här lite, för att inte glömma bort att jag faktiskt kan stava (*host och harkel*) och dessutom skriva fulla och långa meningar, med båda kommatecken och annat.

Och så ska jag spöa upp Sara med en hoprullad tidning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0