Kaptens loggbok 2008-10-31

Kära dagbok.

Det är svinkallt ute. Minusgrader dagarna igenom Köp ett par vantar till, och bli inte av med dem, samt en halsduk och en mössa.

Varför fick jag för mig att åka till systembolaget ute i Storheden på en fredagseftermiddag? Dum, dum idé!

Hamnade på ÖB också idag, på väg ut till Corall i stallet, och skulle handla mig ett par ridvantar. Inga i rätt storlek hittades, men väl gamla militärfiltar! Mitt lajv-jag skuttade glatt till och vips, så störde jag min planerade budget med en yllefilt! Yllefiiilt! *glatt ylande* Jag borde nog skaffa fler, men ska först se vad mer som ska kosta mig pengar. Dyr månad i och med att nya vinterdäck till bilen behövdes inhandlas.

Jag gillar förresten filmerna Elizabeth och Elizabeth - The Golden Years.
Fina kläder, bra musik, Cate Blanchett och snörvlig i lagom mängd. Me like! Speciellt första filmen.

Och Corall är så pigg och glad! Allt går fint och vi är ute rätt ofta. Blir allt mindre snubblig och det börjar bli rätt bra med krut i henne. Klättrade lite idag, sökte nya ridvägar och passerade läskiga stenar. Vackert och fullt med skog är det runt omkring också, så man kan inte klaga på annat än att allt är lite hårt. Milt sagt!

Nu far jag iväg över helgen också. Ska umgås med en spelkamrat till mig, känd som Sel. Vi ska dricka lite vin, äta älgstek och spela. Jag ser verkligen fram emot det! Inte minst så för att få komma iväg, men minst lika mycket för att råka på någon jämnårig igen. Det var ett tag sedan! (SSK gills inte!) Ska bli kul att se hur Porthos kommer överens med Sels hund också.

Over and out!


Corall i Westernoutfit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0