"Ny" bil!

Vi har köpt bil! En enkel gammal Opel kadett i1.6 för ynka 2700:-  Allt bara för att systern min satt och kollade bilar på blocket och hittade denna. Vad tusan, tyckte jag, jag ringer och hör om den är kvar. Finns där bara däck och motorvärmare så är det ju ingen utgift.
Sagt och gjort! Den är inte snygg, men det finns plats för stereo och sladdarna är redan dragna till extra högtalare så det ska nog fan bli musk i åbäket också så småningom. :D  Syrran som står för bilen dock, men vi kommer att dela på den. Ska baxa upp vinterdäcken en dag, sedan ska hon få byta lampa på vänster bak medan jag ska se till att fixa parkeringsplats för eländet. Men bil, igen. Yey!

Här kommer en vinterbild på den.
Vår

Dessutom har jag satt ut en annons på medryttare.nu för att se om det finns intresse av att ha mig som delaktig i en häst igen. Här finns gott om kallblod här uppe har jag uppfattat, så med lite tur kanske jag får svar från något riktigt bra. Svarade själv på en annons om en fjordingsägare som sökte lite assistans, men hon tyckte att jag var för lång. Förståeligt med tanke på att djurets mankhöjd låg under 150 cm.

Dessutom har björkarna börjar slå ut så nu börjar här bli grönt på riktigt här uppe, trots regn och hagel mellan solstyckena.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0