Diskare?

Handledare är ett jävla gissel att få tag på. Återkommer 12.40 var meddelandet först, nu har jag ringt och har fortfarande inte fått svar. Bara att försöka igen.

Fixade parkeringsplats till bilen idag. Tog Porthos med mig bort och träffade på ett antal hundar på vägen. Naturligtvis. Nu bryr sig katten inte över höven, ska till och med fram och nosa på dem genom staketet, dumma djur. Bra för honom att få komma ut däremot, det är bara häsosamt för honom. Men jisses vad damen på områdeskontoret var förvirrad. I och för sig vänlig och trevlig hon med, men någon koll hade hon ju inte. Fick dock klart att syrran också ska skriva på bara, sedan är allt i sin ordning för parkeringsplatsen.

Har legat av mig lite med jobbsökandena, men ska ta tag i det igen. Under tiden strular jag med mitt exjobb. Korttidssjobbet som gick ut på att intervjua främlingar på stan gällande SJ-s reklamer. Nog det tråkigaste jobb jag tagit, men vad fan ska man göra? Försökte fixa det i alla fall, men nu visar det sig att man gjort många misstag. Fine, i värsta fall få de väl dra ner på utbetalningen om SJ inte är nöjda, vad annat kan de göra?

Borde väl försöka få tag i Fanny så jag kan avsluta loggen mellan Adana och Cestorian de Maleí, men har varit så insnöad på Antioch att jag helt enkelt tappat bort syskonskapet på vägen. Blir väl så när man avslutar ett kapitel på 43 sessioner på sju ynka dagar. Intensivspel deluxe. Kanske borde vi introducera Vicotnik till syskonskapet så vi kan pendla mellan spelen? Tredje gången jag leker med tanken. Tredje gången gillt?

Haha!
Bara för att jag skrev att min handledare var svår att få tag på, så fick jag naturligtvis tag på henne. Och minsann, hon hade fått frågan på om hon kände till någon som kunde tänka sig att arbeta som diskare på en mindre restaurang. Tjing! Hon ville rekommendera mig! Yey! 50-100% och över sommaren. Hit med disken säger jag bara!

Och när jag ändå var duktig nog att spana in Emelies blogg så ska jag stjäla det här klippet som hon, i sin tur, fann i Felicitas blogg. Textad skånska från radio smf som är Trelleborgs (Emelies gamla hemstad) lokalradio. Jag skojar inte, detta är sjukt roligt! :D



Och bara för att tydliggöra att vi.. öh.. dem, låter olika även i skåne, så kommer jag slänga till det här klippet också. Här har vi en dialektal karta över hur skånskan låter, och var. Med god förklaring! :D


Kommentarer
Postat av: emelie

skratt jag älskar verkligen dem där klippen. Känner mig som hemma igen. Kan tänka mig att det är lite annorlunda att bo så långt norrut som du gör men det måste va häftigt att det aldrig blir riktigt mörkt. Jag håller tummarna att jobbet blir ditt!

2008-05-28 @ 14:58:16
URL: http://emelille.blogg.se/
Postat av: Fanny (you know who)

HAHAHAHA! ÖRKELjunga, jag älskar det namnet. På riktig svenska är det tråkigt, men på SKÅNSKA låter det så roooligt! xD



Dialekterna är riktigt roliga. Jag bodde med en tjej som kommer från Örkeljunga (HAHAHA!) förra helgen, och Zacs uppfödare kommer från Trelleborg, och det hördes faktiskt en skillnad. xD



Sedan kom det en smålänning och blandade sig i mixern, och hon var riktigt utanför fastän hon hade de skorrande ärren. Höhö.

2008-05-28 @ 18:38:58
URL: http://www.zic-zac.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0