Snart är det väl ändå slut?

Pust och stön!
Idag har jag varit ute i stallet hela dagen, så lägenheten har, mer eller mindre, stått i träda.
Det är ju hemskt hur mycket skit man ändå hinner samla på sig fastän jag ändå hållit nere inköpen. Allt därför att jag vetat om att jag inte skulle stanna. Sex IKEA kartonger är nu fulla med stuff, igentejpade och klara och ändå har jag saker över. Tror dock att det kommer stanna på de planerade åtta lådor som jag planerat för flyttfirman att ta och skulle det bli en eller två till, ja då har jag plats i bilen. Därmed ska allt så bra.
Men snacka om röra. Hur kan det bli allt rörigare i samband med att man packar ner istället för tvärtom?

I vilket fall så var det en fin dag ute. Sex grader med solsken och därtill så var det vindstilla. Jag var ute på Ingresso medan Sanna red sin egen Chorus. Lät hästarna sträcka ut på en lång fin raksträcka, och jisses! Ingresso kan verkligen ligga på! Konstigt nog så blev mina armar inte trötta av att hindra honom från att helt enkelt springa rakt in i Chorus, men benen! Snacka om att jag kände mjölksyra i dem när vi skulle låta hästarna jogga en stund senare!
Kommer jag upp ur sängen i morgon komme rjag nog bli imponerad. *haha*

Så planerna för i morgon; Tvättar nu så i morgon blir det att sortera tvätt och packa ner, tillsammans med vad lite av köksprylar jag ska ha med mig. Badrummet ska tömmas på allt som inte kan användas upp. Smyckeskrinet ska fyllas på och skrivaren ska packas ner. Sedan ska jag gå igenom lite papper, städa av köket i den mån jag kan, likaså de garderober jag faktiskt tömt.

Söndag sedan så blir det tidig morgon att hjälpa till en sista gång i stallet. Förhoppningsvis är jag hemma vid ett så jag hinner med att få undan allt som överlevt lördagen. På måndag blir det alltså att montera ner skrivbord och säng, städa, städa och på tisdag kommer flyttfirman (som jag inte hunnit ringa till) samtidigt som jag får besök av mannen som ska besikta lägenheten, samt nya hyresgästen.

Med andra ord ska jag, om allting går som det ska, fara på onsdag! Yeah.

Jag är en smula trött faktiskt. Men nu ska jag snart ner och hämta tvätten!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0