GothCon XXXII

Nu sitter jag i Växjö efter en helg i Göteborg där jag spenderat en påskhelg på den eminenta konventet GothCon. Som alltid så har jag haft det oerhört trevligt med både nya och gamla bekanta.

Kom dessutom med på LowList med ett visst pyramidspel nere på rollspelsbaren med åtta poäng. I rock.

For i alla fall ner med Norrlandsgänget och tog nattåg vilket var riktigt smidigt trots min ovana att vakna vid varje (?) hållplats. Blir så när man är van vid att fara ensam.

Helgen började med GothCon-puben där jag, i vanlig ordning, blev onykter. Tror det var absinthen som var boven i detta. Inte för att det inte är som det ska, även om det blev ett spänt moment dagen därpå när jag insåg att jag supit bort mobilen, som dock hittades i en soffa under dynan längst in i ett hörn. Fråga mig inte.

Fredagen spenderades med en lätt bakfylla som höll i sig mer eller mindre hela dagen trots mjölk och dusch. Likväl hann jag träffa både lång och kort, spela Colossal Arena, glo på figurspel och smita undan från större mentala aktiviteter. Försökte komma i säng vid ett men det sket sig eftersom det spelades i min sal tills tre. Istället spenderade jag tid på att spela Universalis med tre okända trevliga och trötta människor och Martin från Boden. Kom dock i säng vid fyra redan trots sprängda blå bananer och kvicksnö!

Lördagen började jag med en behövlig dusch innan jag beslutade mig för att hoppa på Rickard som fortfarande sov. Jag hade då själv varit uppe från halv tolv. Efter så pass många timmar med sömn så var jag därmed nytankad med ork. Spelade brädspel, umgicks med fler folk, snackade skit, åt pizza, spelade Afrikas mörka hjärta och råkade leda in gruppen på ett spår som ledde till att världen förstördes. Jag som trodde att jag äntligen lyckades med något bra. Fast det gjorde jag kanske? *hehehe*

Var vaken hela natten tillsammans med den spelledare vi hade från Afrikas mörka hjärta även om Debbie och Wilper också höll oss sällskap (mer eller mindre frivilligt) tillsammans med Rickard och med diverse folk som kom och gick. Spelade ytterligare Carcasonne innan jag fick lärt mig ett nytt brädspel. Hann till och med att spela en omgång Once upon a time, innan jag var tvungen att ta farväl till diverse personer och köra mot Växjö. Japp, ingen sömn, men jag körde i säkert två timmar ändå innan vi skiftade förare på Shell i småland någonstans.

I stort så vill jag tacka alla på konventet, namngivna som inte. Jag har alltid trevligt på GothCon men frågan var om inte detta året var ett av de roligaste av mina tre hittills! Har skrattat så jag fått ond i både mage och smilgropar, haft mysiga stunder och överraskningar och till och med en smula spelad angst!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Godmorgon!

2008-03-24 @ 11:27:05
URL: http://JONNAat.blogg.se
Postat av: Natalie B

Firar du påsk? varför gör du det?

2008-03-24 @ 11:34:22
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Natalie B

svar: haha okej

2008-03-24 @ 19:58:51
URL: http://natalieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0