Fyra dagars sammanfattning

Torsdag, vilket innebär att det gått hela fyra dagar sedan GothCon och det känns redan som en evighet sedan, på vinst och förlust.

Hur kan man bli så tacksam för ett event med bara nördar? Eller.."bara" nördar. Och jag som lyckades hålla mig frisk och kry verkar nu, på efterhand, ha blivit smittad av Erik som fick feber efter konventet. Något jag envist inte kommer att erkänna, men snart nog inte kan dölja länge till. Men envishet brukar betala sig så det blir kanske inte värre än sådär. *håller tummarna*

Anyway så är det numera historia, även om det fortfarande tycks droppas en och annan bild därifrån. Vad har då hänt under tiden? Jo, i Växjö har vi nu lyckats spendera tid med att bada och åka vattenrutschkana på simhallen, med en 30 minuters motionssimning som faktiskt inte resulterade i träningsvärk.

Vi har också hunnit med att inhandla den mat vi ska tillaga till festen vi ska annordna på lördag och köpa mig en klänning jag egentligen inte har råd med. Allt därför att inläsningscentralen på Försäkringskassan inte funnit mitt papper som däremot Arbetsförmedlingen svurit på att de skickat in. Hur fan kan det hända bara mig när flera andras papper skickades in samtidigt?

Nåväl, efter att ha spenderat över en och en halv timme med dessa två olika bolag så fick jag i alla fall blanketten ivägskickad tillsammans med en notis om att jag vill ha utbetalningen snarast. Kan, om jag har enorm tur (haha) innebära att jag får pengar på fredag. Tills dess lever jag på kamraters goda vilja. Blir att betala tillbaka så fort jag får mina pengar! Det är så fruktansvärt tråkigt att behöva låna för allt.

Idag ska jag till stan med Challe som nog ligger och sover efter det att hon jobbat natt, sedan ska jag luncha med Björn efter hans förslag. Sådant är alltid så trevligt! Inte för att jag egentligen har råd, men jag får väl tulla på mina sista mynt helt enkelt.

I morgon blir det att baka bröd, pajer och steka kyckling, hämta Stina, lämna Stina, hämta Fredrik, ha lite tjejkväll + Fredrik (om han inte sänds iväg att dricka öl) och eventuellt hämta nyckeln till lokalen. Ska inte glömma att ringa uthyraren ikväll. Eller i alla fall senare idag.

Phu. Det ska bli skönt att få lov att fara hem på tisdag. *hehe*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0