Pengabrist

Så mycket jag vill göra, så litet pengar! Jag vill bli miljonär nu! Och resa på alla lajv jag vill till och köpa alla lajvkläder jag vill ha! Everything! Och jag som sa att jag skulle på "En flaska med rom" men insåg att det skulle kosta mig multum. Sådant suger fett med rutten lök faktiskt. Och Karlsborg (eller vad fan det hette) ligger ju mitt inne i hela landet dit knappt tåg går och än mindre flyg. Djup, tung, suck!

Men nå, på lite ska jag ändå. Bröllop i Skåne, Sagor från Eterna i Skellefteå, Nidum i Timrå och eventuell midsommarfirande i Linköping samt en trolig resa till 08-land i slutet på juli. Pengar! Is so gone! Men roligt, roligt!

Och Patrik ska göra mitt Visbyharnesk som jag ska betala på avbetalning och gambesonen... löser sig. På något sätt. Ringbrynjan duger fint i alla fall och ge mig värk i kroppen. Speciellt med huvan på. *hehe*

Och idag har jag hämtat mina gardiner och så köpte jag en omgång blekningsmedel till, så nu ska vi se om jag inte faktiskt kan få håret ytterligare en tonart ljusare så att det faktiskt blir typ blont. Ska ta bilder med kameran som jag, hör och häpna, faktiskt tagit mig råd att skaffa batterier till.

Före:
Förebild

Efter:


Okey, så det syns inte så mycket med blixten som tar fram alla röda pigment, men det är lite ljusare, jag lovar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0