Nybörjargolf

Nu har jag, vid två tillfällen, varit på golfkurs. Igår lärde vi oss att svinga sedan fick vi börja skjuta på bollar. Något som vi fortsatte fritt med idag eftersom vår teorilärare låg hemma med borelia och det inte nått ut till oss kursdeltagare. Vad jag kan säga så långt, är att det är rätt svårt. Lätt men svårt, om ni förstår vad jag menar. Tankesättet är nytt och ovant, rörelserna likaså, men jag anar redan nu, att när det bara fastnat ordentligt i hjärnan så kommer det nog glida på rätt bra. Men planerna att bli nästa Annika Sörenstam kan vi glömma. XD

Själv går det i vågor för mig. Några slag är jag helnöjd med. De kommer högt och långt, medan jag andra gånger gör rätt rörelser men missar bollen, eller knappt träffar den alls, vilket jag tror beror på att jag, trots att man inte får, rätar upp benen ändå. Men kul är det och vädret har blivit så väldit fint med ens!

I fredags jobbade jag dessutom för första gången. Vick "vibrera" vilket innebär att man plattar till greenen (området med hålet och flaggan) med tumlare. Det är den lättaste uppgiften för det kräver inte att man håller sig inom speciella kanter. Dessutom döpte jag masiknen till Otto. *haha* Psykobruden i gänget med bara karlar har redan börjat ta för sig.

På kvällen sedan åkte jag och Sandra för att spela på Lasergame strax utanför Boden. Två timmar och fem spel höll vi på, sedan var man svettig vill jag lova. Jag var halvdöd och hade först tänkt att åka hem för att sova (var ju uppe sen fem och har inte jobbat ordentligt på ett år!) men eftersom det typ var festival i Boden slutade det med att man var full och glad och störde folk i Boden istället. Fick sightseeing runt hela stan. Åt på Max klockan två när solen gick upp efter att knappt ha orkat sig ner under horisonten, och kom väl till sovsoffan vid fyra eller så. Vid nio körde Sandra oss hem sedan slumrade vi hemma en stund innan jag drog iväg till golfklubben, sedan till Boden igen för lite rollspel.

Så rätt mycket gjort på ingen tid alls, men det känns bra. Även med stela nystartade golfmuskler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0