Jobbchans

Kom sent i säng i morse (eller tidigt kanske?) och hinner knappt somna innan mobilen ringer. Visar sig att det är personal från arbetsförmedlingen som ville ha tag på mig och tipsade mig om ett arbete på Golfklubben här i Luleå. Men tjena! Jag ringde arbetsgivaren direkt och i morgon ska jag leta mig ut efter att ha dumpat av Sandra på hennes jobb.

Tydligen behöver de en arbetsvillig person som ska köra gräsklippare och.. sådant. Inte vet jag vad man gör på en golfklubb men man kan ju alltid se över saken. Om inget annat så är det ju bara säsongsarbete och jag kanske lär mig något på vägen därtill, så shoot! Ska väl inte ropa hej ännu, men ska i alla fall bli kul och se stället. Sedan blir det kanske jobb därtill. Håll tummarna!

Firade midsommar i Linköping och kom hem i måndags, efter att ha missat ett flyg! Tack snälla SAS för att jag fick en ny biljett utan att betala ombokningsavgift! Och allt bara för att det gick två plan till samma destination på samma klockslag. Fattar inte att jag inte såg det! Det andra planet, med Fly Norweigian, var nämligen nästan två timmar försenat och där satt jag och vänta bara för att, vid ombordstigning, få veta att det var fel flyg! Gnargh!

Men det löste sig ju i alla fall. Tack goda Gudar för snälla människor! Dessutom hade jag det riktigt trevligt i Linköping och fick spelat Beach Volley, blivit en smula solbränd, klätt midsommarstång och spelat gitarr hero. Bilder finns på Bilddagboken under den 20:e juni, även om dem inte är många. Och jag verkar ha gjort nytta också för Snigel och hans roman och bara det känns bra. :D

Kommentarer
Postat av: Vicotnik

Håller tummarna för att du får jobbet... dvs om du vill ha det.

Och om du får jobbet så är det väl dags att skaffa sig klubbor och börja spela golf.



Kanske till och med kan få greenfee checkar (= gratis spel) vilket vore guld.

2008-06-25 @ 23:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0