Bröllop och pysseltider

Så är det alltså bestämt! Såvida jag inte får jobb på halsen som kräver helgarbete av mig så ska jag ner till Skåne i slutet av juli för att gå på bröllopet mellan Tina och Tommy. Tina som är en tidigare skolkamrat till mig. Kul att bli bjuden fastän vi knappt umgås annat än då och då (läs: en gång om året) men det ska faktiskt bli riktigt kul. Jag ska komma ihåg att spara pengar så jag har råd att åka också bara, speciellt nu när jag sagt ja vid absolut sista dagen! Men om inte annat så får jag väl plundra mitt sparkonto, för har man lovat så har man!

Har mycket att göra annars. Så fort jag får iväg mina gäster idag, så ska jag se över lajven jag ska till, betala in anmälningsavgifter, och se över resterna av min ekonomi! Och så ska Porthos vaccineras och min syster borde få pengar så att vår bror kan få en ordentlig studentpresent. Och jag borde göra mig en tabard och en gambeson till lajven jag ska på. Spika upp tavelramarna och fästa upp min lilla anslagstavla. Låna symaskin av Jenny och fålla gardinerna av röd sammet som jag köpte på myrorna idag.

Vem behöver jobb?

Jag! Eller rättare sagt: Jag behöver pengarna, jobb har jag nog åt mig själv uppenbarligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0