Tillbaka från Södern

Ju segare man blir för att uppdatera, ju mer har man att skriva om därefter, vilket gör att man skjuter upp det ännu mer. Någon som känner igen sig? Tänkte det.

Helgen har varit intensivt. Tycktes bestå av resor, först och främst, men hann med att bonda till gamla kamrater igen, även om jag tror att min gamna kamrat David nog ångrar att han manade mig ut i fredags. Kanske ska man gå och bli moderat ändå, om inte annat så för att ge folk lite balans i livet? Men nej, jag tror inte det, faktiskt. Jag trivs bra bland de gröna. De opålitliga balansutöverna, som folk här kallar dem.

Sedan var jag på bröllop i Glumslövs kyrka. Tina Lindgren och Tommy Waestander gick och blev herr och fru Waestander! Det var en riktigt trevlig ceremoni med en skämtsam kvinnlig präst och därefter blev det livat värre ute i Härslöv! Så pass livat att jag, idag måndag, har träningsvärk i kroppen efter all livlig dans. Eller vi ska kanske kalla det aerobics? Och så god mat vi åt! Jag lovar, jag har inte ätit så mycket sedan min farmor gick och dog och därmed inte längre har hand om julmiddagarna. Sommarbuffé med marinerad kyckling och fläsk. Pastasallad och grönsallad! Frusen chokladmousse på marängbotten och bröllopstårta! *burp* Åt allt minst en omgång! XD  Det var den dieten det!

Till avslut så sov jag hos Charlotte (aka Scully) i Kävlinge melan lördagen och söndagen, vilket var trevligt. Passade på att uppdatera varandra med info innan jag, snarkandes, somnade i hennes säng så stackars Charlotte fick svårt att sova. *fniss*

Har blivit en del funderande också. Drabbades av "djupa tankar" för si sådär en vecka sedan, men jag tappade bort dem och därmed slipper ni det hemska ödet att få ett eftertänksamt inlägg att läsa.

Vad jag däremot kan berätta är att jag, idag, lyckades med att förstöra kanten till en bunker på golfbanan -och- lyckades fastna med min gräsklippare uppå en kulle till en övningsbunker. Jag får väl börjata ut avstånden igen så jag slipper fler samtal med: "Öh hej. Jag har försört kanten på bunkern till Björnfyran." Eller "Hjälp mig, jag har fastnat!"  Ändå känns det lite som mig i ett nötskal. Och efter detta har vi lärt oss: Börja inte klockan sex efter en helg med livat bröllopsfirande. Det går inte väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0