Resa till Örebro, bilstart och ett nytt förslag.

Nu ska jag äntligen få tummen ur röven och berätta vad som hänt under den senaste tiden.

Förra helgen for jag iväg till Örebro över helgen för att där möta andra rollspelare som, liksom jag, mer eller mindre bor på syskonskapet.se. Faktum var att jag, utöver Mist och Jesper, inte mött några av de andra förr så det var lite spännande. Eller, nej, egentligen inte. Men kul i alla fall. Jag har mött främlingar för många gånger för att egentligen anse att det är så spännande längre. Speciellt om de är fler än två för då är det ju alltid (?) någon man kommer bra överens med. Nu tyckte jag faktiskt att alla var både roliga och trevliga, så jag trivdes som fisken i vattnet! Blev en smula drickande, men inte i någon överdriven mängd så jag slapp de flesta bekymmer som kommer med mina dåligt planerade alkoholintag. Vad jag däremot stör mig på är att jag inte lyckades rita Eydens spelare i pannan utan att han vaknade, men samtidigt så var jag ninja nog att undvika att han hittade mig för hämnd, sådär snortidigt på morgonen. Dessutom var jag vinnaren i "Slaget om kuddarna", vilket får mitt flin att breddas även nu.

Mötte därmed följande spelare; Litrell, Sanfindell, Juliana, Mori, Xog, Marsvin, Sethyril, Morth, Eyden.
Det får göras om!

Sedan fick jag också hjälp av Sanna, ägaren till de hästar som jag är tilltänkt att hjälpa till med, och hennes sambo med att få rätt på min bil igen. Efter lite genomgång av den under motorhuven och efter lite jakt efter reservdelar sm inte säljs (eftersom min bil är för gammal) så fick bilen sprit i tanken, en ny bensindunk och ny spolarvätska. Efter lite hjälp med startkablar så vips, så startade den faktiskt! Med lite råd på vägen så har den hållit sig igång sedan dess. Det har i sin tur gjort att jag ridit en omgång, fodrat hästarna deras lunch en omgång och varit med om tömkört en tredje. Med andra ord kommer jag numera ut och rör på mig med jämna mellanrum. Nästa omgång ridning blir på fredag.

Har pratat med syrran med. Hon ringde, som vanligt, och gav mig ett förslag.

"Om jag får jobb uppe i Luleå, så tänkte jag att du ju kanske kan flytta med! Är ju inte så långt bort från där du bor nu."
"Sandra. Du vet, det är minst 60 mil till. Jag bort typ halvvägs dit, men visst, har jag inget bättre för mig kan jag visst hänga på. Jag känner folk i den trakten."
"Va?! Gör du?! Åh, vad bra! Då skaffar vi oss en trea!"

Så ja, nu fick jag eventuellt ytterligare ett alternativ på halsen angående framtiden. Samtidigt ska det sägas att hon kanske skulle till Lidköping också, eller någon annanstans så ingenting är säkert, någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0