Mortorstopp och ny resa

Återigen så har jag slarvat med att skriva. Jag är nog lite av ett hopplöst fall för visst tänker jag på att jag borde uppdatera, men så rinner det bara ut i sanden. Ändå har saker hänt, för ovanlighetens skull så nu får jag väl göra mitt bästa för att skriva ner allt.

I måndags ringde Sanna och frågade om jag ville följa med ut och tömköra hennes häst Chorus. Tvekade först, men eftersom min träningsvärk från simningen jag sysslade med dagarna innan började släppa och jag gärna ville behålla den energi som jag börjat mitt nya år med så menade jag, till slut, att jag gärna hängde på. Sagt och gjort, jag packade mig in i bilen med lite extra tjocka kläder på. Eftersom den stått stilla så länge så tog det lite tid för den att starta men sedan körde vi iväg. Den gamla volkswagnen pruttar på och vi kör ut på motorvägen norrut när motorn med ens slutar dra. Vad fan! Jodå, mit på motorvägen (tacksamt nog där det i alla fall var dubbelfiligt) så lade bilen av! Fråga mig inte varför. Bensin var där i alla fall.

En smula tagen och frustrerad ringer jag först hem om tips. Försökte putta igång bilen, men utan nedförsbacke så var det tämligen hopplöst även om det är en relativt lätt bil. Ringde Haltageten och fick ett nummer till Assistanskåren. De kör inte ens ut om man inte kan betala på plats! Helt galet, speciellt som att det minst skulle kosta mig 1500:- för tjäntsten. Så jag ringde Haltageten igen och fick numret till polisens lokala station. De tar lite uppgifter sedan går det fem minuter så ringer dem från Falck. Visst, de kom och hämtade mig och skulle ta det på faktura. Yey!

Sagt och gjort. Jag fick vänta lite, vilket blev ca 25 minuter, sedan kom en bärgningsbil och hämtade upp mig och bilskrutten. Skittrevlig äldre man som körde och jag fick höra om mig på P4. En liten personbil i höger körfält med passagerare kvar i bilen, kör försiktigt. Så ringde polisen igen och hörde så jag blivit hämtad. Det är service. Polisen kan minsann hjälpa till med allt. Så hem kom vi, jag och min lila polo och kagom tills jag puttat bilen rätt på parkeringen kom min granne ut och gav mig tips på vad jag borde se över.

Under tisdagen lekte jag alltså bilmekaniker. Vet inte om det hjälpte för varningsblinkerserna (?) har tagit slut på batteriet, så nu har jag en eventuellt fixad bil utan energi att ta hand om. Hoppas på att kunna komma åt ett par startkablar och en vänlig själ en dag under nästa vecka så får vi se om jag kan avancera från djurvårdare till bilmekaniker.

Kunde nog fått hjälp av grannen under helgen, men naturligtvis har jag redan bokat biljetter. Ja, jag ska iväg, igen. Dock utan katt den här gången. Porthos får stanna hemma under knappa två dygn medan jag själv ska fara till Örebro. Ska på offträff med rollspelare från langtrue.syskonskapet.se. Det kommer bli främlingar, utom Ola, som jag möter upp där. Vet inte hur månag vi blir, men typ mellan 6 och 10 pers kanske. Därmed handlade jag lite vin och cider idag. Undvek starksprit eftersom det blivit så knasigt de senaste gångerna jag druckit det och känner jag mig själv rätt kommer jag glömma att äta som jag ska i morgon.

I kväll ska jag alltså packa lite, diska undan det av dick jag plockat på mig, så jag är redo att fara i morgon. Sedan är jag borta en hel helg igen. Livet på en pinne!

Vad jag i övrigt längtar efter, är att få avsluta loggen jag har med Fanny. Det är så spännande och roligt, det spelet, plus att det är det närmaste romantik jag kommer för närvarande. *skrattar* Så är det, det man inte har själv försöker man stjäla från sina karaktärer!

Klapp och kel, lite gel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0