Lägenhet

Nu har jag fått reda på att lägenheten är klar också. Sandra (min syster) ringde idag och meddelade att den är vår från och med den förste februari. Själv flyttar hon upp till den 17:e och behöver därmed inte betala någon hyra förren dess heller. Skitbra! Jag vet inte riktigt när jag tänkt komma upp, men har nog satt tankarna på att famla upp dit i början på mars månad. Kanske att jag stannar till den 10 mars eller så, så kan jag hinna med att fira min hästägare Sanna också innan jag far.

Spännande!

Jag sitter faktiskt och längtar! Är sjukt nyfiken på hur lägenheten ser ut innuti och jag vill dekorera! Har ju aldrig gjort något aktivit med denna lägenhet jag har nu eftersom jag varit så säker på att jag inte skulle stanna så länge, men nästa omgång ska det bli andra bullar av!

Men så här ser planlösningen för lägenheten ut i alla fall:
Nya hemmet

Att göra i morgon; besöka Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan. Säga upp nuvarande lägenhet.

Dagens filmklipp:
Pc vs Mac i tvättäkta Southpark-anda.


Kommentarer
Postat av: Snigel

Häftigt att det går så snabbt! Å andra sidan låter det väl inte riktigt optimalt? Har du någon form av normal uppsägningstid hoppas jag att du han säga upp lägenheten innan idag, för annars får du ju dubbla hyror i två och en halv månad och det är ju inte speciellt kul. Å andra sidan är inte en och en halv månad speciellt kul heller, men du kanske inte har tre månaders uppsägningstid?

För övrigt tycker jag det är väldigt konstigt att resonera så att man inte dekorerar för att man inte bor där så länge; du har ju bott där i snart ett år! Jag försöker fixa mycket med mitt rum och då är det ändå i korridor där jag troligen inte blir kvar i evigheter. Nåja, to each his own.

2008-02-01 @ 08:18:25
URL: http://www.snigel.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0