Gott nytt år!

Nu har jag varit hemifrån i tre veckor och det är faktiskt skönt att vara hemma igen! Ett nytt år har börjar och kanske skulle jag göra som Emelie och sammanfatta året som passerat, men i ärlighetens namn så har inte mycket hänt. Förvisso är jag istället arbetslös istället för att ha ett fast jobb som jag var less på, och har flyttat 80 mil bra för att få göra något nytt, men i övrigt? Nej, jag är densamme som alltid och det är inte mycket som ändras häromkring inte.

Nyåret flöt på fin fint, utöver att jag tappade bort årets första timmar någonstans. Enligt Haltageten halvsov jag på en stol och i enighet med hur jag brukar fungera så däckade jag troligtvis på dass därefter. Det är i alla fall därifrån jag hämtas upp efter att jag låste upp dörren. Yey me! Jag fattar inte att jag aldrig lär mig, jag som ändå sade nej till mina egna utrop av "Botten upp!" flera gånger. Och nej, jag drack inte i mängder heller eftersom Gastono var så pigg på att bjuda bort den acetonsmakande Explorern. Jag hade, helt enkelt glömt bort att äta. VildKatt i ett nötskal. *skrattar* Hopplös.

Nyåret firades i Linköping igen, men det blir nog sista gången. Det finns helt enkelt en gräns för hur många gånger i rad man kan göra bort sig på nyåret i samma sällskap, men trevligt var det. Och från att ha firat jul med familjen och ha delat säng emd systern under besöket, var det skönt att få en soffa för sig själv, även om man fick dea rum med Gastono, Gastonos flickvän Ida och Snigel. Att ha filmkväll på en uppblåsbar madrass och i sällskap med Geten och Getens bror därtill är dock mysfaktor 300. Folk ftw!

image35

I övrigt vill jag tacka Snigel för att jag och min katt fick ockupera hans rum under så lång tid som vi ändå gjorde, med alla de besvär som det innebär. Badkvällen med gänget var också trevligt och pizzan därefter var så god att jag inte finner ord för det. Dessutom känns det bra att ha trängingsvärk efter simningen så tätt inpå det nya årets start. Kanske ett startskott för ett hälsosammare jag? Vi får se.

Därmed önskar jag god fortsättning på nya året, och med lite tur får jag snart ett nytt arbete också. idag har två hunddagis hört av mig, samt att jag lämnat in CV på SJ. Håll tummarna!

image36

Kommentarer
Postat av: Emelie

skönt att du är tillbaka. har kollat din blogg varje dag o bara väntat på ett inlägg. jag håller tummarna för jobben!

2008-01-06 @ 21:01:04
URL: http://emelille.blogg.se
Postat av: Snigel

Du kanske får bo här fler gånger om du lär dig stava till "ockupera". :D Jag hade hoppats på en årsrapport; jag tycker att de är väldigt givande att skriva. Det har ju ändå hänt en del (säga upp sig och flytta 80 mil är ju knappast lite). Själv sparar jag mina årliga rapporter till min födelsedag, men det börjar närma sig.

2008-01-07 @ 00:19:32
URL: http://www.snigel.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0