Första festen i Gävletrakten

Så var ännu en helg passerad och nu har jag varit hemma två helger i rad, vilket bara hänt en gång hittills. Känns helt okey faktiskt, för jag behöver spara in lite pengar om jag kan. Ändå har jag ändå lämnat orten undre helgen och kommit iväg på fest. Eller fest och fest. Var min hästägare Sanna, som med hennes sambo Ronny och hans kusin.. Patrik (?), bjöd över mig. Det hela gick ut på att äta god mat bestånde av potatisgratäng och kött, med dricka till, innan vi gick husesyn och vapensyn, för att sedan sätta oss och se på film.

Det sista var lite ovant för min del. Visst att man kan sätta sig vid burken, men då är det typ för att snacka med MTV i bakgrunden, eller för att spela spel. Här skulle vi däremot dricka och titta på film. Nåja. Inte för att jag klagade, filmerna var klart sevärda. Inte minst "Next" med och av (?) Nicolas Cage. Lagom småskum film om en man som kan se in i framtiden. Vanligtvis bara i några minuter, men i sällskap av en kvinna som han kunnat se år i förväg, så utbreddas också hans förmåga. FBI vill ha med honom för att spåra en atombomb åt dem och motståndarsidan vill ha ihjäl honom.  Filmen i sig skulle jag väl kunna ge tre och en helv tass, av fem. Om nu någon skulle intressera sig.

I vilket fall var maten god, sällskapet trevligt och filmerna dugliga. Jag gör gärna om det, även om det fortfarande känns fel att kalla det fest. Men dem är ju onekligen lite underliga här. *skrattar*

Tydligen gjorde jag ett visst intryck på denne "Patrik" för han hade visst frågat om han skulle få träffa mig igen. Om det är för att hon vill träffa mig igen, eller för att veta om han kan slippa det låter jag däremot vara osagt, men han hade tydligen addat mig på msn. *flin* Jag som önskat mig en hårdrockskille med långt, blont svallande hår. Kanske lika bra att jag ska flytta? *blink* Fast han hade varit för gammal i vilket fall. Är man över trettio är jag helt enkelt för ung. ;)

Kommentarer
Postat av: celine

good natt

2008-01-28 @ 04:09:42
URL: http://crazyfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0