Flytt-tider!

Därmed kan alla sluta gasta och hoja och hoppas om vad som ska gälla, eller borde gälla eller kanske ska gälla. Allting är så gott som klart. Lägenheten ska sägas upp i morgon eller på måndag, sedan kan jag börja packa ner vad lite som har kommit upp. Städa bakom ungnen minst en gång, städa i ungnen som jag använt en gång. Slänga kläder som jag inte använt eller kommer till att använda.
Meddelat Sanna, min hästägare, om hur landet ligger och syrran och jag tittar på lägenheter.
Nästa stopp blir alltså Luleå. Punkt slut. Därmed blir det inte en ny flytt förrän om si sådär ett år igen med andra ord.

Varför? Syrran blev sjukt deperimerad i Ronneby och sade upp sig. Gick dock och förstörde sitt knä under nyårsfirandet och har gått på kryckor sedan dess. Sökte dock arbete under tiden, och fick bra respons, men nu har det visa sig att hon kommer att behöva opereras och då får hon antingen gå arbetslös tills hon dels opererats, dels läkt ihop, eller så fick hon chansen att förflyttas utan uppsägning och istället gå som sjukskriven. Min syster är den hon är, alltså långt ifrån en slacker som mig, så hon tog det andra alternativet under premissen att jag följer med. Jag är alltså hennes mentala stöd eftersom hon är rädd för att bli så utelämnad ensamheten igen som hon faktskt blev i Ronneby.

Just när flytten blir är däremot oklart. Vårdköerna är kortare i Luleå, men vi vill helst att jag slipper dubbla hyror. Troligtvis blir det ingen flytt till februari alltså, men senast i slutet av april bör jag vara på plats. Lagom till "våren". Hade varit skönt att få slippa alltför mycket kallt väder också, för min egen skull, när jag kör upp med bilen. Mina få möbler får nog åka flyttfirma däremot, men det ska vi ha råd med. Försvaret hjälper ju syrran upp med sina prylar, som kommer från Malmö, så där sparar vi ju en massa pengar.

Har redan sökt några arbeten där uppe med och nu är w176, aka Elin, också snäll nog och kollar med sina kontakter om djurjobb, annars får jag helt enkelt göra rätt för mig och ta ordentligt tag i arbtessökandet där uppe genom att knacka dörr, så som man ska göra. Känns mer drivande att göra dte nu när man vet att man stannar ett tag, vilket jag aldrig känt här. *flin*

Så var det med det. En trea i Lule med syster och katt kan väl bara inte bli fel?

Kommentarer
Postat av: Nadina

Vill du vara med och tävla om ett halsband? Klick här: http://nadina89.blogg.se/tvlingar.html

2008-01-24 @ 20:35:56
URL: http://nadina89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0