Våren var ju här!

Igår så hade nästan all is smält bort vart jag än befann mig. Till och med på den skuggiga delen av stallet där solen bara når i korta stunder på morgonen. Rätt så vart var det också. Fem grader ungefär.
Ja, tänkte jag och trodde att jag skulle slippa mer vinter nu, i alla fall här nere, att bara vänta mig den uppe i Norrland igen.

Idag vaknade jag av att telefonen ringde och ännu en lägenhetsintressent ville ha en tid för att beskåda lägenheten, varmare än som var behagligt i sängen så klev jag upp därefter. Solen lyser in genom fönstret och det är en underbar dag, ska ut till Bergby och rida. Reser mig upp, sträcker på mig, tittar ut.

SNÖ!

När fan kom det?!

Nu ska jag snart ut och se vad det är för sorts snö, och bara förnöjas åt att det, för närvarande, inte är is under den. Antingen blir det perfekt eller så kommer jag behöva vänta ut ismassorna igen. Jag hoppas dock att det hinner smälta bort här, och under smärre delen av norrland tills jag ska köra upp. Håll tummarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0